اخبار تعطیلی مدارس تهران و البرز سه‌شنبه 1 دی 94 

تعطیلی مدارس تهران و البرز سه‌شنبه 1 دی 94 

 تعطیلی مدارس تهران و البرز سه‌شنبه 1 دی 94 ؟؟

مدارس تهران و البرز سه‌شنبه 1 دی 94 تعطیل است؟

مدارس تهران و البرز چهارشنبه 2 دی 94 تعطیل است؟

اطلاعیه تعطیلی مدارس تهران و البرز سه‌شنبه 1 دی 94 

اخبار تعطیلی مدارس تهران و البرز سه شنبه 1 دی 94

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تعطیلی دیگر روزهای مدارس تا پایان هفته اظهار داشت: مدارس از فردا تا پایان هفته(سه شنبه و چهار شنبه) تعطیل نخواهد بود.

-----------------

 مدارس تهران ری اسلامشهر سه شنبه تعطیل شد

برای دیدن جزییات کلیک کنید

----------------

وی در خصوص دلیل تعطیلی مدارس طی امروز و دیروز و پا پر جا بودن آلودگی هوای تهران در طول این هفته تصریح کرد: در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا که برای تصمیم گیری در کل این هفته تشکیل شده بود تعطیلی مدارس فقط برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در نظر گرفته شده بود.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه تاکید کرد: به دلیل اینکه کودکان دانش آموز برای روزهای متوالی در معرض آلاینده‌ها قرار داشتند تصمیم بر آن شد که با تعطیلی دو روزه مدارس زمانی برای استراحت آنها در خصوص مضرات قرارگیری در برابر آلودگی هوا داشته باشیم.

-------------------

وضعیت آب و هوا و شرایط آلاینده‌ها در البرز، کرج و تهران سه شنبه و چهارشنبه 1 و 2 دی ماه 94

در خصوص وضعیت آب و هوای امروز کشور اظهار داشت: بارش پراکنده دیشب و وزش باد بامدادی منجر به کاهش موقتی غلظت آلاینده‌های جوی در استان‌های تهران و البرز شد.

وی در ادامه تصریح کرد: شرایط کاهش آلاینده‌ها در البرز، کرج و تهران مختص امروز بوده و به دلیل پایداری‌ هوا تا پایان هفته روند افزایش و انباشت آلاینده‌های جوی را طی دو روز آینده (سه شنبه و چهارشنبه) خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی‌های امروز کشور گفت: با گذر موج تراز میانی از شرق کشور بارش در برخی مناطق شرقی رخ خواهد داد.

وظیفه ادامه داد: با نفوذ پر فشار موجی از جو به نوار شمالی کشور بارش باران در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی پیش بینی شده که در استان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به شکل برف خواهد بود.

وی در خصوص هوای امروز پایتخت گفت: امروز آسمان تهران نیمه ابری و در شهرهای شرقی بارش پراکنده را داشته و در اوایل شب کاهش ابر و غبار محلی را پیشرو خواهد داشت.

منبع:باشگاه خبرنگاران

***اطلاعیه جدید***

بررسی تعطیلی مدارس روز چهارشنبه 2 دی 94

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،‌ آسمان تهران طی 11 روز گذشته به قدری مملوء از آلودگی‌ها بوده که 10 روزش را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم دیگر را برای تمامی افراد جامعه به ثبت رسانده، است.

براساس آخرین اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای پایتخت، امروز نیز هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

این آلودگی‌ها باعث شد تا جلسه کمیته اضطرار برگزار شود و برخلاف صحبت‌های معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران که گفته بود مدارس تهران به دلیل تعطیلی یکشنبه و دوشنبه از فردا بازخواهند بود، تمامی مقاطع تحصیلی تهران ، ری و اسلامشهر تعطیل شد.

گفته می‌شود، کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران عصر امروز در محل استانداری تهران با توجه به پایداری هوا و کاهش نیافتن آلاینده های جوی و گزارشات سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم آلودگی هوای پایتخت تا پایان هفته جاری، برگزار شد.

این کمیته با در نظر گرفتن میزان آلایندگی‌ها امروز که غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، عدد 133 را نشان می‌دهد که فراتر از حد مجاز است و پیش بینی روز‌های آینده و در نظر گرفتن خطرات برای دانش آموزان و کودکان مدارس را فردا تعطیل اعلام کردند.

البته چنانچه وزش باد و یا بارش باران فریادرس آلودگی شهر تهران نشود احتمال دارد که کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران بازهم با تشکیل جلسه جهت پیشگیری از اتفاقات ناگوار، مدارس را برای چهار شنبه نیز تعطیل اعلام کند.

-----------------------------

خبرگزاری تسنیم:

کارگروه بررسی آلودگی هوا عصر امروز سه شنبه تشکیل جلسه می‌دهد و در رابطه با تعطیلی فردای مدارس با توجه به شاخص‌های آلودگی تصمیم‌گیری خواهد بود.

حال با توجه به ادامه آلودگی‌ها و افزایش غلظت آلاینده‌ها احتمال تعطیلی مدارس در روز آتی نیز می‌رود.

------------------------------

تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نتیجه جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران که برای تعیین وضعیت تعطیلی فردای مدارس تشکیل شده بود،اظهار داشت: براساس تصمیم اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تمامی مقاطع تحصیلی مدارس استان تهران فردا دایر است.

----------------------------------------

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد: طبق مصوبه جلسه امروز بعدازظهرکمیته اضطرارآلودگی هوای تهران، هیچ یک از مدارس استان تهران فردا (چهارشنبه) تعطیل نمی‌باشد.

محمدهادی حیدرزاده با اشاره به اینکه امروز ساعت 15 جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست استاندار تهران تشکیل شد، اظهار کرد: طبق مصوبه این جلسه کلیه مدارس استان تهران فردا چهارشنبه دایر خواهد بود.

وی با اعلام اینکه در جلسه امروز بعدازظهر کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مقرر شد تا آرم‌های طرح ترافیک روزانه تا پایان هفته صادر نشوند ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا پایان هفته اورژانس برای شهروندان تهرانی به حالت آماده باش باشد.

وی گفت: همچنین فعالیت معادن شن و ماسه اطراف استان و فعالیت‌های عمرانی در محدوده تهران، ری و شمیرانات تا پایان هفته تعطیل خواهد بود.

حیدرزاده ادامه داد: همچنین پلیس نیز موظف شد تا با خودروهای دودزا برخورد کند.

همچنین ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش تهران نیز در این باره گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده از کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت، مهدکودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و کلیه مدارس مناطق 19 گانه شهر تهران فردا (دوم دی ماه) دایر است.

گفتنی است کلیه فعالیت‌های بدنی و ورزشی برای دانش آموزان همچنان ممنوع است.

----------------------------------------

این پست بروزرسانی میشود