انتخاب رشته کنکور سراسری 1395 | رتبه های برتر چه دانشگاه و رشته ای را انتخاب می‌کنند؟

رتبه های برتر چه دانشگاه و رشته ای را انتخاب می‌کنند؟

 انتخاب رشته کنکور سراسری 1395

انتخاب رشته نفرات برتر کنکور 95 چگونه است؟

رتبه های برتر چه رشته ای را انتخاب می‌کنند؟

اسامی نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۵ اعلام شد و این داوطلبان رشته و دانشگاه موردنظر خود برای ادامه تحصیل را معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اسامی 36 نفر برتر کنکور سراسری سال 95 در گروه‌های آزمایشی مختلف اعلام شد.

داوطلبان برگزیده کنکور سراسری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، رشته و دانشگاه موردنظر خود برای ادامه تحصیل را معرفی کردند.

* نفر پنجم کنکور ریاضی: به دانشگاه شریف می‌روم

فراز فرح‌وش نفر پنجم گروه ریاضی از شهر تبریز گفت: به دلیل شرکت در المپیاد ریاضی و کسب مدال نقره، از مهر ماه سال گذشته درس خواندن برای کنکور را آغاز کردم به طوریکه در روزهای مدرسه 5 تا 6 ساعت و در روزهای تعطیل تا 10 ساعت درس می‌خواندم.

وی  گفت: قصد دارم در رشته برق دانشگاه شریف تحصیل کنم.

* نفر سوم گروه انسانی: دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنم

انوشه بابایی نفر سوم کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی از شهر تهران گفت: قصد دارم که در رشته مدیریت مالی و حقوق دانشگاه تهران تحصیل کنم.

وی افزود: در طول یک سالی که گذشته توانستم از خیلی از چیزهایی که دوست دارم بگذرم تا وقتم را نگیرد و سعی کردم تمام وقتم را برای درس خواندن بگذارم.

* نفر دوم گروه هنر: دانشگاه تهران را انتخاب می‌کنم

مریم گلپایگانی نفر دوم کنکور هنر از شهر تهران گفت: قصد دارم در رشته گرافیک دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهم.

* نفر اول گروه تجربی: بین انتخاب دانشگاه تهران یا دانشگاه شهیدبهشتی تردید دارم

محمد احمدی نفر اول کنکور تجربی از تربت جام گفت: دانشجوی سال چهارم مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف بودم، اما به دلیل علاقه به رشته پزشکی از ادامه تحصیل انصراف دادم و دوباره در کنکور شرکت کردم.

وی افزود: بین انتخاب رشته پزشکی دانشگاه تهران یا دانشگاه شهید بهشتی تردید دارم.

* نفر سوم گروه ریاضی: به دانشگاه شریف می‌روم

کوشا جافریان نفر سوم کنکور سراسری در گروه ریاضی از تهران گفت: رشته نرم‌افزار دانشگاه صنعتی شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنم.

* نفر چهارم گروه ریاضی: دانشگاه صنعتی شریف انتخاب من است

حسین مقدس نفر چهارم کنکور ریاضی از سیرجان گفت: بین انتخاب رشته برق یا رشته فیزیک محض دانشگاه صنعتی شریف مردد بودم که رشته برق را انتخاب می‌کنم.

وی افزود: به صورت کاملا جدی و صرفا برای کنکور درس نخواندم بلکه از اول دبیرستان به صورت آهسته و پیوسته درس خواندم و بیشتر علم‌آموزی برایم مهم بود.

مقدس ادامه داد:  من خودم درس می‌خواندم و معتقدم دانش‌آموز باید به خودش متکی باشد.

منبع:فارس/