بیوگرافی منصور پورحیدری بازیکن و پر افتخارترین مربی تاریخ باشگاه استقلال تهران+عکس 

زندگینامه منصور پورحیدری

بیوگرافی منصور پورحیدری بازیکن و پر افتخارترین مربی تاریخ باشگاه استقلال

افتخارات فوتبالی منصور پورحیدری+عکس

عکس و بیوگرافی منصور پورحیدری بازیکن و پر افتخارترین مربی تاریخ استقلال

بیوگرافی منصور پورحیدری بازیکن و پر افتخارترین مربی تاریخ باشگاه استقلال تهران+عکس

منصور پورحیدری متوبد ۶ بهمن ۱۳۲۴ درگذشت ۱۴ آبان ۱۳۹۵ بازیکن و مربی سابق فوتبال و پر افتخارترین مربی تاریخ باشگاه استقلال تهران است. همچنین احیای باشگاه استقلال بعد از انقلاب ۵۷ و تغییر نام باشگاه به استقلال از خدمات او برای منحل نشدن باشگاه می‌باشد. ۲ قهرمانی استقلال در آسیا در کارنامه او دیده می‌شود.پورحیدری مدیر فنی و سرپرست باشگاه فوتبال استقلال تهران بود.

زندگی ورزشی منصور پورحیدری

وی ابتدا در سن ۱۷ سالگی در باشگاه فوتبال دارایی بازی می‌کرد اما سپس به باشگاه تاج (استقلال) رفت و به مدت ۹ سال در تیم تاج به عنوان دفاع راست بازی می‌کرد و در سال ۱۳۴۹ عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را به همراه تیم تاج کسب کرد.

آغاز مربیگری منصور پورحیدری

بعدازاتمام دورهٔ بازیگری، رایکوف مربی وقت تاج که تیم جوانان تاج را هم در دست داشت، به دلیل پشتکار و پیگیری‌های فراوان منصور، او را به جوانان برد. رایکوف که از سال ۴۸ تا ۵۳ مربی تاج بود، به دلیل خستگی قادر به ادامه کار در تاج نشد و پس از باخت به تیم نفت آبادان در سال ۵۳ کنار گذاشته شد و تیم به علی دانایی فرد رسید که وی هم منصور پورحیدری را به عنوان کمک خود برگزید و علی دانایی فرد تنها ۸ بازی در سال ۵۴ سرمربی تیم بود و سپس جکیچ به عنوان سرمربی تاج در سال ۵۵ انتخاب شد و جکیچ هم منصور پورحیدری را به عنوان کمک خود انتخاب کرد. و نتایج مطلوبی را با وی کسب کرد.

منصور پورحیدری کیست؟ | منصور پورحیدری و همسرش | بیوگرافی و عکس

مربیگری منصور پورحیدری پس از انقلاب

پس از انقلاب بدلایل نا آرامی‌ها، قرارداد جکیچ با تاج فسخ گردید و ایشان به همراه جکیچ برای مدتی راهی کشورهای حاشیه خلیج فارس شد. او چند ماه پس از بازگشت مربی استقلال شد. البته لیگ در سال ۵۸ انسجام لازم را نداشت. او با پنج دوره حضور در ادوار رقابتهای آسیایی به عنوان سرمربی رکورددار تاریخ باشگاه استقلال است که ۳۲ مرتبه مربی‌گری یک باشگاه در جام باشگاه‌های آسیا را به عهده داشته‌است.

او در پنج دوره حضور خود؛ یک مقام قهرمانی، یک مقام نایب قهرمانی و یک مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا و همچنین دو مقام چهارم جام برندگان جام آسیا را برای استقلال به ارمغان آورده‌است.

مربیگری منصور پورحیدری در استقلال

پورحیدری در ۳۰۹ مسابقه مربی‌گری تیم فوتبال استقلال تهران را بر عهده داشته‌است و ۸۱ بار به عنوان مربی در خدمت آبی‌پوشان بود که از این لحاظ در تاریخ باشگاه استقلال رکورددار می‌باشد. پورحیدری همچنین رکورددار مربی‌گری در شهرآورد تهران است. منصور پورحیدری همچنین دارای یک رکورد دیگری هم هست او تنها کسی هست که هم به عنوان بازیکن هم به عنوان مربی توانسته قهرمان آسیا بشود وی درسال ۱۳۴۹ در حالی که یک بازیکن ۲۵ ساله بود توانست به عنوان قهرمانی آسیا برسد ویک بار هم به عنوان مربی در سال ۱۳۷۰ توانست قهرمان آسیا شود.

ازدواج و همسر منصور پورحیدری   

همسر منصور پورحیدری فریده شجاعی پیشتر عضو تیم بسکتبال تاج و نایب رییس سوم فدراسیون فوتبال بوده است. خواهر همسر او (الهه شجاعی) عضو تیم بسکتبال تاج بود.

منصور پورحیدری و همسرش فریده شجاعی

خانواده منصور پورحیدری   

حاصل ازدواج منصور پورحیدری با فریده شجاعی یک فرزند دختر به نام عسل و یک فرزند پسر به نام علی است که متولد سالهای ۱۳۷۱ و ۱۳۶۲هستند.

عکس خانوادگی منصور پورحیدری

افتخاراتدوران بازیکنی منصور پورحیدری

سه عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های تهران

قهرمانی جام باشگاه‌های ایران

قهرمان جام دوستی و اتحاد

سه دوره قهرمان جام میلز هند

قهرمان جام تخت جمشید

قهرمان جام باشگاه‌های آسیا ۱۳۴۹

مقام سومی جام باشگاه‌های آسیا

افتخارات دوران مربی‌گری منصور پورحیدری

سه دوره قهرمانی باشگاه‌های تهران با استقلال: ۱۳۶۲، ۱۳۶۴، ۱۳۷۰

دو دوره قهرمانی در رقابتهای لیگ ایران (لیگ قدس و لیگ آزادگان) با استقلال: ۱۳۶۹، ۱۳۸۰

قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا با استقلال: ۱۹۹۱

دو دوره قهرمانی جام حذفی ایران با استقلال: ۱۳۷۵، ۱۳۷۹

نایب قهرمانی و مقام سومی جام باشگاه‌های آسیا با استقلال: ۱۹۹۲، ۲۰۰۲

قهرمانی در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ به همراه تیم ملی فوتبال ایران

درگذشت منصور پورحیدری

منصور پورحیدری سرانجام در صبح جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ براثر سرطان ریه در سن ۷۱ سالگی درگذشت.

منصور پورحیدری کیست؟ | منصور پورحیدری و همسرش | بیوگرافی و عکس

منبع:ویکی پدی