تخصص پروفسور مجید سمیعی در چه زمینه ای است؟

در چه زمینه ای پروفسور مجید سمیعی تخصص دارد؟

پروفسور مجید سمیعی در چه زمینه ای تخصص دارند؟

کدام تخصص پروفسور مجید سمیعی است؟

 پروفسور مجید سمیعی در کدام رشته تخصص دارد؟

تخصص پروفسور مجید سمیعی در چه زمینه ای است؟

جراحی عمومی

جراحی مغز و اعصاب

جراحی قلب

جواب: جراحی مغز و اعصاب

توضیحات:

زندگینامه پروفسور مجید سمیعی متخصص و جراح مغز و اعصاب

مجید سمیعی (زاده ۲۹ خرداد ۱۳۱۶ در شهر تهران واز خاندانهای اصیل گیلان (رشت) پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی است. او در حال حاضر ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیان‌گذار آن بوده است.

وی در زمینهٔ تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی دستگاه عصبی محیطی مطالعات مهمی انجام داده و بیشترین اعمال جراحی روی تومورهای موسوم به «نورینوم آکوستیک» را داشته است. سمیعی شاگردان زیادی تربیت کرده‌است که در کشورهای مختلف جهان به فعالیت در زمینه جراحی مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله کنفرانسی را به افتخار سمیعی در یکی از کشورها برگزار می‌کنند.او در حال حاضر نیز بسیار فعال بوده، عمل‌های جراحی سنگین در قاعده مغز را انجام می‌دهد و در اغلب کنگره‌های جراحی مغز و اعصاب جهان بعنوان سخنران مدعو شرکت می‌کند.

سمیعی در ۱۰ مهر ۱۳۹۰ به دریافت عنوان استاد افتخاری دانشگاه تهران نائل شد. او همچنین در سال ۲۰۱۴ از سوی آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب عنوان برترین جراح مغز جهان را به خود اختصاص داد.

تحصیلات پروفسور مجید سمیعی متخصص و جراح مغز و اعصاب

مجید سمیعی از مادری شیرازی و پدری رشتی و در شهر تهران زاده شد، پس از عزیمت خانواده از تهران به رشت و اقامت در محله تلفنخانه (بحرالعلوم) این شهر وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبیرستان شاهپور رشت به پایان رسانید.و سپس عازم آلمان گردید. رشته‌های زیست‌شناسی و پزشکی را در دانشگاه یوهانس گوتنبرگ شهر ماینتس به پایان رسانید و سپس دورهٔ تخصص جراحی مغز و اعصاب را زیر نظر پروفسور کورت شورمن شروع کرد و در سال ۱۳۴۹ به اخذ درجهٔ تخصص در این رشته نایل آمد.

وی کار علمی را با سمت استادیاری و معاونت بیمارستان جراحی مغز و اعصاب آغاز کرد. پس از چندی سرپرستی بخش جراحی مغز و اعصاب اطفال را به عهده گرفت. در سال ۱۳۵۱ به اخذ درجهٔ پروفسوری جراحی مغز و اعصاب از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ نایل گردید.در سال ۱۳۵۰ اولین دوره از دوران آموزشی جراحی میکروسکوپی را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۶ نخستین آزمایشگاه تمرین جراحی میکروسکوپی آلمان را با کمک بنیاد فولکس واگن تأسیس نمود.

افتخارهای پروفسور مجید سمیعی متخصص و جراح مغز و اعصاب

برای تجلیل از مقام علمی و تجربیات ارزنده وی و همچنین گامهای بلندی که در پیشرفت جراحی مغز و اعصاب برداشته‌است، رئیس جمهوری آلمان غربی در سال۱۳۶۷ نشان خدمت درجه ۱ دولت آلمان را به او اهدا کرد. در همین سال جایزهٔ علمی ایالت نیدرزاکسن آلمان، به پاس فعالیتهای پر ارزش وی در راه پیشرفت جراحی مغز و اعصاب به نامبرده اهدا شد. پروفسور مجید سمیعی از نخستین جراحان مغز و اعصاب بود که دست به جراحی میکروسکوپی زد. او صدها مقاله و ۱۷ جلد کتاب نوشته است. او در سال ۲۰۱۳ نیز از سوی نشریه «ورلد نویرو سرجری» عنوان «برترین جراح مغز اعصاب جهان» را دریافت کرد.

اهدای جایزه برترین جراح مغز دنیا ۲۰۱۴ به پروفسور مجید سمیعی متخصص و جراح مغز و اعصاب

آکادمی بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب، پروفسور مجید سمیعی را برنده جایزه برترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب جهان در سال ۲۰۱۴ دانست. این جایزه همه ساله از سوی آکادمی بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب به یکی از پزشکان این رشته اهدا می‌شود.

اهدای کلید طلایی رشت پروفسور مجید سمیعی متخصص و جراح مغز و اعصاب

در شهریور ۱۳۹۳ شهرداری رشت نخستین کلید طلایی رشت در مراسمی به پروفسور مجید سمیعی اهدا شد. وی در هنگام دریافت این جایزه گفت:

امروز شهردار رشت کلید طلایی شهر را از طرف شما مردم عزیز به من دادند و این جمله آقای روحانی را به من یادآوری نمودند که ما با کلیدهایمان می‌خواهیم درها را باز کنیم، و من نیز با دریافت این کلید طلایی می‌گویم: ما با این کلید می‌خواهیم درهای علم و دانش را برای تمام کشور عزیزمان ایران باز کنیم و اسم این کلید را در آینده باید کلید طلایی شهر رشت برای بازکردن درهای علم و دانش در گیلان بلکه سراسر ایران بگذاریم.

منبع:ویکی پدیا