به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق به نقل از اندیشه نیوز در حالی که سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به‌دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید، ، اما حامیان داعش در کشورهای منطقه و همچنین حامیان فتنه و داعشی‌های وطنی با ذوق‌زدگی و ابراز خوشحالی از خبر شهادت شهید نوروزی، به بازنشر خبر شهادت وی پرداختهاند.




در همین راستا در شرایطی که در پی انتشار خبر شهادت سردار حسین همدانی در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به‌دست تروریست‌های تکفیری مردم کشورمان داغ دار از دست دادن او بودند، اما برخی از فعالان شبکه های مجازی و رسانه های داخلی با هم نوایی با رسانه های غربی و حامیان داعش مسیر اتخاذ شده توسط آنها را پیگری نمودند.

در همین خصوص سیاوش اردلان از مجریان شبکه سلطنتی بی بی سی فارسی در واکنش به شهادت سردار همدانی در صفحه تویتر خود نوشت:

«جزو سرکوب کنندگان نارامی های کردستان در اوایل انقلاب بود و در سرکوب معترضان سبز در نا آرامی های بعد از انتخابات ۸۸ نقش کلیدی داشت تا حدی که به همین دلیل توسط اتحادیه اروپا تحریم شد. قسمت حسین همدانی این بود که در سوریه و بدست داعش کشته بشه. با شمشیر زندگی کرد و با شمشیر از دنیا رفت»!

بهمن کلباسی نیز از دیگر فعالان در شبکه های ضد انقلاب با اشاره به خبر شهادت سردار همدانی در صفحه تویتر خود نوشت:

«حسین همدانی، فرمانده سابق سپاه تهران در سوریه کشته شد همان است که قبلا گفته بود موسوی و کروبی قابل بخشش نیستند»

 

اما با این وجود روزنامه رویش ملت نیز با هم زبانی با سایر رسانه های بیگانه حاضر نشد تا عنوان شهادت را برای شهید همدانی بیاورد و در صفحه اول خود با تیتر «سرتیپ حسین همدانی در سوریه کشته شد» به انتشار این خبر پرداخت تا به این نحود چهره واقعی مسئولان این روزنامه اصلاح طلب و همفکرانش نمایان تر شود.

اما در حالی روزنامه رویش در تیتر اول خود از عبارت «کشته شدن» استفاده نموده است و حاضر نشد تا برای وی از لفظ شهادت استفاده نماید که این اقدام همانند رسانه های ضد انقلاب و حامیان فتنه ۸۸ و رسانه های عربی-غربی است. در همین راستا سایت ضد انقلاب خودنویس، منتسب به نیک آهنگ کوثر از ضد انقلابان خارج نشین نیز با همین ادبیات به انتشار خبر شهادت سردار همدانی پرداخت. این سایت در این باره با تیتر «سرکوبگر جنبش سبز در سوریه کشته شد» کینه خود از وی را نشان داد تا منشا این اقدام نمایان تر شود.

این سایت در این باره نوشت:

 سردار حسین همدانی که در سال ۱۳۸۸ فرماندهی لشکر محمد رسول الله را بر عهده داشت و از عوامل سرکوب "جنبش سبز” شناخته می‌شد، در حلب سوریه به دست نیروهای «داعش» کشته شد.

اما در حالی این افراد از خبر شهادت سردار همدانی ذوق زده شده اند که سایر رسانه های خارجی و ضد انقلاب رویه واحدی در پوشش این خبر اتخاذ نموده ان. در همین خصوص می توان به سایت های ضد انقلاب رادیو زمانه، دویچه وله فارسی، رادیو فردا، یورو نیوز، صدای امریکا، بی بی سی فارسی، گاردین و … اشاره نمود.

سایت رادیو زمانه در این باره در مطلبی با تیتر «حسین همدانی از فرماندهان سپاه پاسدارن در سوریه کشته شد» به انتشار خبر شهادت سردار حسین همدانی می پردازد.

دویچه وله فارسی نیز در مطلب خود با تیتر «یک فرمانده ارشد سپاه در حلب کشته شده است» می نویسد

سرتیب همدانی نقشی مهم نیز در مقابله با جنبش اعتراضی در سال ۱۳۸۸ داشته است. همدانی در آن سال مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و معاون قرارگاه امام حسین بود که مسئولیت حفظ امینت تهران را بر عهده داشت.

دوئیچه وله در ادامه شهادت سردار همدانی را موید دخالت نظامی ایران در سوریه دانست و نوشت: هفته گذشته دو منبع اطلاعاتی لبنانی اعلام کردند که ایران صدها سرباز به سوریه اعزام کرده است . این خبر از سوی مقامات رسمی ایران تایید نشد.ایران در کنار روسیه متحد اصلی بشار اسد است و کمک‌های مالی و نظامی به رژیم سوریه می‌کند.

رادیو فردا نیز در مطلب «حسین همدانی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در سوریه کشته شد» با اشاره به نقش سردار همدانی در کنترل فتنه ۸۸ می نویسد:

«بعد از حوادث سال ۸۸ سردار همدانی معتقد بود موسوی و کروبی به عنوان سران فتنه قابل بخشش نیستند و باید اعدام شوند».

سایت شبکه ماهواره ای یورونیوز نیز در مطلبی با تیتر «یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ایران در سوریه کشته شد» این خبر را مخابره نمود.

گاردین نیز در مطلبی با تیتر «senior iranian commander killed in syria/ فرمانده ارشد ایران در سوریه کشته شد» به انتشار این خبر اقدام نمود

العربیه فارسی نیز در مطلبی با تیتر «حسین همدانی در عملیات شکت محاصره بزرگترین پیاده هوایی سوریه کشته شده است» به بازخوانی سابقه شهید همدانی پرداخت.

بی بی سی فارسی نیز در مطلبی با تیتر «سرتیپ همدانی در عملیات شکست حصر یک پایگاه هوایی در سوریه کشته شده است» می نویسد:

گفته می‌شود که او نقشی مهم در برخورد با معترضان در جریان تظاهرات روز عاشورا و پس از آن در تهران ایفا کرد.

بی بی سی در ادامه معرفی سردار همدانی نوشت: حسین همدانی همچنین از امضا کنندگان نامه‌ای است که چند تن از فرماندهان سپاه در جریان تظاهرات دانشجویی تیر ۱۳۷۸ خطاب به رئیس دولت اصلاحات، رئیس جمهوری وقت نوشتند و گفتند که "کاسه صبر”شان به پایان رسیده است و هشدار دادند که در صورت عدم جلوگیری از ادامه تظاهرات، وارد عمل خواهند شد.

اما یکی دیگر از سایت های ضد انقلابی که با ذوق زدگی به پوشش آن پرداخته است سایت سازمان منافقین خلق ایران است. سایت این گروهک ضد انقلاب با عباراتی بی شرمانه که حاکی از حقد و غضبی است که از وی در زمان انقلاب اسلایم و فتنه ۸۸ در دفاع از ولایت و کیان نظام اسلامی بر دل دارند می نویسد:

سایت بالاترین نیز در خبری با اشاره به شهادت سردار همدانی در عباراتی تاسف آور می نویسد: