تنها کشور ۶ فصل دنیا کدام است؟

کشور ۶ فصل | کدام تنها کشور ۶ فصل دنیا است؟

 کدام تنها کشور ۶ فصل دنیا است؟

نام تنها کشور ۶ فصل دنیا چیست؟

کدام گزینه نام تنها کشور ۶ فصل دنیا است؟

تنها کشور ۶ فصل دنیا کدام است؟

1- بنگلادش

2- تایلند

3- مکزیک

جواب:بنگلادش

توضیحات:

جمهوری خلق بنگلادش کشوری است واقع در جنوب قارهٔ آسیا و شرق هند،پایتخت آن داکا و جمعیت آن ۱۴۸ میلیون نفر است. واحد پول بنگلادش تاکا نام دارد و زبان رسمی آن بنگالی است. زبان بنگالی از ریشه زبان‌های هندوآریایی است و خط ویژه خود را دارد. از زبان انگلیسی نیز در آموزش عالی و دادگستری استفاده زیادی می‌شود و طبقه متوسط و بالا از آن به عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند. ۹۸ درصد از مردم این کشور از قوم بنگال هستند.

این کشور که پیش از این پاکستان خاوری نام داشت در پی جنگ آزادی‌بخش بنگلادش، در تاریخ ۲۶ مارس ۱۹۷۱ به کمک هند از پاکستان باختری (پاکستان امروزی) جدا شده و کشوری جداگانه شد.

دلتای بنگلادش آبشارها و کشتزارهای چای و طبیعتی سرسبز دارد. سواحل کاکس در ۱۵۰ کیلومتری بندر چیتاگونگ و بازار آن و باغ وحش داکا از مناطق دیدنی آن کشور به‌شمار می‌رود.

به گزارش توریسم آنلاین، در این کشور مسطح و سبز بیش از نیمی از مردم به کشاورزی اشتغال دارند اما منبع درآمد مهم آن صنعت پوشاک است.

نام مستعار این کشور "زمین بازی فصل ها" است زیرا به جای 4 فصل دارای 6 فصل است: گریسمو (تابستان)، بارشا (بارانی)، شارات (پاییز)، همانتو (سرد)، شیت (زمستان)، باشانتو (بهار)

این کشور دارای بزرگترین دلتارودخانه و بزرگترین جنگل‌های حرا در دنیا است.

"کاکس بازار" طولانی‌ترین ساحل ناگسستنی دنیا واقع در بنگلادش است.

جالب است بدانید که مردم بنگلادش به ندرت لبخند می‌زنند نه به خاطر اینکه نامهربانند بلکه از نظر فرهنگی معتقدند لبخند نشانه عدم بلوغ است!

"شمیم شوریف" زاده بنگلادش و یک هوانورد است که به عکاسی هم علاقه فراوان دارد و در مجموعه عکس‌هایش که می‌بینید، سبزی بی انتهای کشورش را به نمایش گذاشته است.

منبع:ویکی پدیا