ثریا بهشتی بازیگر قبل از انقلاب درگذشت+عکس و بیوگرافی

ثریا بهشتی بازیگر زن درگذشت+تصویر و بیوگرافی

ثریا بهشتی درگذشت+عکس و بیوگرافی

عکس و بیوگرافی ثریا بهشتی 

علت فوت ثریا بهشتی بازیگر زن قبل از انقلاب درگذشت+تصویر و زندگینامه

ثریا بهشتی بازیگر قبل از انقلاب درگذشت

ثریا بهشتی (زاده ۱۳۲۲ خورشیدی در کرمانشاه - درگذشته ۶ بهمن ۱۳۹۴) - بازیگر تئاتر و سینما اهل ایران بود.
وی پیش از اتمام تحصیلات متوسطه ودر سنین ۱۶ سالگی از سال ۱۳۳۸ فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش‌های لاله زار آغاز نمود. ثریا با دعوت محمد علی فردین پا به عرصه سینما نهادو با بازی در فیلم خوشگل خوشگلا به کارگردانی محمد علی فردین در سال ۱۳۴۴ فعالیت سینمایی اش را آغاز کرد.

از بازی‌های به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز وی می‌توان به نقش «طاووس» در فیلم حسن کچل اولین اثر سینمایی شادروان علی حاتمی ونقش‌های کمدی مقابل مرحوم تقی ظهوری اشاره کرد. با اینکه از چهرهٔ زیبا و جذابی برخوردار بود اما اکثراً در نقش‌های مکمل ظاهر می‌شد. آخرین کار سینمایی بهشتی، بازی در فیلم خاطرخواه بود و پس از آن تا امروز در هیچ فیلمی دیده نشده است.

او یکی از بازیگران سرشناس نقش‌های مکمل سینمای دهه چهل و پنجاه شمسی در ایران بودو طرفداران بسیاری در بین تماشاگران وعلاقمندان سینمای فارسی داشت
شب سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ در یکی از بیمارستان‌های شمال ایران درگذشت

ویکی پدیا

علت فوت:

حدود پازده سال قبل پزشک معالج خانم ثریا بهشتی به وی توصیه می کند که در صدد درمان غده کوچکی که ریز گردنش است، اقدام کند.
به هر صورت این مسائله به فراموشی سپرده می شود تا چند ماه گذشته حالشان درگرگون می شود و توسط خانواده محترم جمال حسن پناه از دوستان قدیمی خود، از شمال به تهران آمده و نزد همان پزشک معالج می رود. دکتر پس از معاینات کامل، متوجه می شود که بیماری سرطان به تمام ریه، معده و… رسوخ کرده است.

مسئله بیماری از خود ثریا پنهان می شود و طبق نظر پزشک بین ۳۰ تا ۴۰ روز بیشتر از عمر بهشتی باقی نمانده است، در حالی که خانم ثریا بهشتی نیز از مادر خود که دچار سکته شده بود، نگهداری هم می کرد. دیشب با بد شدن حالش به بیمارستان امام خمینی تهران مراجعه کرده و نهایتا در ساعت ۳ بامداد ثریا بهشتی «ویتامین فیلم های ایرانی» سفر را بعد از ۶۴ سال سن آغاز می کند. یادآوری می کنیم که او بعد از تشکیل زندگی زناشویی در سال ۵۰ با آقای رضا درفشان دیگر دست از فعالیت بازیگری کشید. همسرش حدود پنج سال پیش درگذشت، بهشتی تنها یک پسر دارد.

ثریا بهشتی در اواخر عمر خویش تمام وقت خود را صرف خدمتگذاری به مادرش کرد. ناگفته نماند که مادرش در قید حیات است.

پیکر این هنرمند چهارشنبه ۷ بهمن ۹۴ توسط خانواده جمال حسن پناه و تنها پسرش در قطعه ۳۰۵، ردیف ۱۴۴ شماره ۳۲ بهشت زهرای تهران، در حالی که سه روز از فوت دوست و همکار خود خانم فروزان نمی گذشت، آرام گرفت… برای این بانوی خاطره ساز سینما و فروزان، آرامش آرزومندیم… روانشان شاد و یادشان گرامی…

منبع:فتوکده