در فیلم عمر مختار چه کسی به جای آنتونی کویین (عمر مختار) صحبت می کند؟

چه کسی به جای آنتونی کویین (عمر مختار) صحبت می کند؟

نام کسی که به جای آنتونی کویین (عمر مختار) صحبت می کرد چیست؟

به جای آنتونی کویین در فیلم عمر مختار چه کسی سخن می گفت؟

نقش آنتونی کویین در فیلم عمر مختار را کدام دوبلور ایفا کرد؟

در فیلم عمر مختار چه کسی به جای آنتونی کویین (عمر مختار) صحبت می کند؟

توضیحات:

جواب:احمد رسول زاده

احمد رسول زاده دوبلور نقش عمرمختار

احمد رسول‌زاده در طول عمر حرفه‌ای خود، از سال ۱۳۳۲ تا ۱۳۹۳ مدیریت دوبلاژ فیلم‌های زیادی را بر عهده داشته است. از میان آن‌ها می‌توان به فیلم‌های زیر اشاره کرد:پدرخوانده، بن هور، تابستان گرم و طولانی، جدال در آفتاب، وداع با اسلحه و فرار بزرگ. از دوبله‌های معروف او صدای دائی جان سرهنگ در سریال دائی جان ناپلئون با بازی محمدعلی کشاورز را می‌توان نام برد. یکی دیگر از صداهای ماندگار او، دوبله شخصیت عمر مختار با بازی آنتونی کوئین است. علاوه بر دوبله، او گویندگی برنامه‌های مستند متعددی را بر عهده داشته که از جمله آنها، سلسله برنامه مستند حیات وحش ایران است. آهنگ صدای او بسیار گرم و دلنشین و به یاد ماندنی است

زندگی نامه احمد رسول زاده دوبلور نقش عمرمختار

احمد رسول‌زاده (تبریز ۱۳۰۹–۱۹ دی ۱۳۹۳)، مدیر دوبلاژ و از گویندگان قدیمی و پیشکسوت ایران بود.

احمد رسول‌زاده در سال ۱۳۰۹ در تبریز به دنیا آمد، در مدرسه دارالفنون تحصیل کرد و با هنرپیشگی در تئاتر وارد دنیای هنر شد. او در سال ۱۳۳۵ به طور حرفه‌ای در استودیو سانترال به کار دوبله مشغول شد.ایشان شوهر خواهر خسرو خسروشاهی دوبلور معروف بود.

احمد رسول زاده در گفتگویی تلویزیونی، دوبله صدای اسپنسر تریسی در فیلم «پیرمرد و دریا» اثر ارنست همینگوی را از محبوب‌ترین کارهای خود دانسته بود.

رسول‌زاده که به بیماری پارکینسون مبتلا بود صبح ۱۹ دی ۱۳۹۳ در سن ۸۴ سالگی در بیمارستان ایرانمهر درگذشت.

احمد رسول زاده دوبلور نقش عمرمختار در چه فیلم های دیگری صحبت کرد؟

احمد رسول زاده در فیلم‌های فارسی دهه ۴۰ بجای رفیع حالتی صحبت کرده‌است. او گوینده نسبتاً ثابت محمدعلی کشاورز در عمده آثارش بوده‌است. او همچنین بجای جمشید مشایخی هم در برخی از فیلم‌ها صحبت نموده‌است. رسول زاده در سال ۱۳۵۹ در فیلم در محاصره ساخته اکبر صادقی ایفای نقش کرده‌است.

از دوبله‌های معروف او صدای دائی جان سرهنگ در سریال دائی جان ناپلئون با بازی محمدعلی کشاورز را می‌توان نام برد. صدای گرم او به عنوان راوی داستان در بسیاری از فبلم‌ها مانند انیمیشن رابین هود می‌توان شنید.

یکی دیگر از صداهای ماندگار او، دوبله شخصیت عمر مختار با بازی آنتونی کوئین و شخصیت پدر روحانی فیلم جن گیر با بازی ماکس فون سیدو است.

علاوه بر دوبله، او گویندگی برنامه‌های مستند متعددی را بر عهده داشته که از جمله آنها، سلسله برنامه مستند حیات وحش ایران است. آهنگ صدای او بسیار گرم و دلنشین و به یاد ماندنی است.

درگذشت احمد رسول زاده دوبلور نقش عمرمختار

این هنرمند که چند سالی بود از بیماری پارکینسون رنج می‌برد، صبح امروز ۱۹ دی ماه در بیمارستان ایرانمهر درگذشت.

احمد رسول‌زاده سال ۱۳۰۹ در تبریز متولد شد. او از سال۱۳۳۲ به طور حرفه‌ای به کار دوبله مشغول شد.

او نقش ابوطالب- عموی پیامبر اسلام(ص)- را با بازی آندری موریل در فیلم محمد رسول الله (ص) گفته است و علاوه بر این اثر، در فیلم سینمایی عمرمختار به جای آنتونی کویین صحبت کرده است.

این پیشکسوت دوبله به جای هنرپیشگانی مانند اورسن ولز در فیلم‌های« تابستان گرم و طولانی» و «مردی برای تمام فصول»،«لایونل باریمور»(جدال درآفتاب)، رالف ریچاردسن (دکترژیواگو) صحبت کرده است.

از جمله فیلم‌های ایرانی که وی در آن گویندگی کرده است، می‌توان به «آخرین تک سوار»، «تصویر آخر»، «مادیان» و «رسول پسر ابوالقاسم» می‌توان اشاره کرد.

این پیشکسوت دوبله، مدیریت دوبلاژ فیلم‌های مطرحی چون «پدرخوانده»،«بن هور»، «تابستان گرم و طولانی» ،«جدال در آفتاب» ،«وداع با اسلحه» و«فراربزرگ » را برعهده داشته است.

منبع:سینماپرس/ویکی پدیا/