زمان و تاریخ دقیق اربعین 95 چه روزی است؟

تاریخ دقیق اربعین 95 چه روزی است؟

زمان دقیق اربعین 95 چه روزی است؟
اربعین 95 چه روزی است؟
آخرین خبر از اربعین 95
تاریخ و زمان دقیق اربعین 95 چه روزی است؟
اربعین در لغت به معنای چهلم است و در اصطلاح به بیستم صفر ۶۱ هجری قمری، چهلمین روز به شهادت رسیدن امام حسین (ع) است.
اربعین 95 در ایران مصادف با روز یکشنبه 30 آبان 95 میباشد
تاریخ دقیق اربعین 1395 در عراق چه روزی است؟
به گزارش موکب اربعین حسینی: بر اساس اعلام سایت آیت الله العظمی سیستانی براساس معیار رویت باچ شم غیرم سلح، روز اربعین در عراق دوشنبه یکم آذر اعلام نموده است.سه شنبه ۱۱ آبان روز آخر محرم در عراق است.
جایگاه اربعین در سوگواری محرم:در ایران سوگواری بیشتر در ماه‌های محرم و صفر و به ویژه اربعین برگزار می‌شوند. معمولاً هر مجلس روضه از دو بخش زنانه و مردانه تشکیل می‌شود. برخی روضه‌ها ممکن است کاملاً زنانه باشند و گاه کاملاً مردانه. مجلس روضه ممکن است در خانه تشکیل شود و یا در تکیه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها برپا شود. که مجلس روضه معمولاً با قرائت قرآن و یا زیارت عاشورا شروع می شودو از سخنرانی و ذکر مصیبت هم تشکیل می‌شود.
اربعین بزرگترین گردهمایی جهان:در سال‌های اخیر، جمعیت حاضر در مراسم سوگواری اربعین در عراق در صدر یکی از بزرگترین اجتماعات مسالمت‌آمیز جهان قرار دارد. به گفته رئیس شورای استان کربلا، تعداد زائران اربعین حسینی در سال ۱۳۹۴ (۲۰۱۵ میلادی، ۱۴۳۷ قمری) به ۲۷ میلیون نفر رسیده است. این تعداد زائر در طول ۱۰ روز وارد کربلا شده و پس از زیارت خارج شده‌اند.در دسامبر ۲۰۱۴ (۱۴۳۶ هـ. ق) حدود ۲۰ میلیون جمعیت در عراق مجتمع شدند.
اربعین چه روزی است؟ | تاریخ و زمان دقیق اربعین 1395 | 20 صفر اربعین 95
اغلب زائران مسیرِ نجف به کربلا به طول ۸۰ کیلومتر را در مدت سه روز در یک راهپیمایی مسالمت‌آمیز طی می کنند. دولت ایران در تلاش است تا مراسم اربعین حسینی را بطور مشترک با کشور عراق، به عنوان میراث معنوی در فهرست آثار معنوی یونسکو ثبت کند.
منبع:ویکی پدیا