صحبت های جنجالی نرگس آبیار در برنامه هفت 19 آذر 95+فیلم

صحبت های جنجالی نرگس آبیار در برنامه هفت 19 آذر 95

نرگس آبیار در برنامه هفت 19 آذر 95

فیلم گفتگوی جنجالی نرگس آبیار در برنامه هفت

برنامه هفت 19 آذر 95+فیلم

صحبت های جنجالی نرگس آبیار در برنامه هفت+فیلم

برنامه «هفت» این هفته با محوریت بررسی مستند بحران روی آنتن رفت، اما در بخش اول برنامه که نرگس آبیار و بازیگر خردسال فیلم «نفس» حضور داشتند، این کارگردان به شیوه اکران فیلمش اعتراض کرد.

آبیار پس از اعتراض به این که دستور داده شده تهیه کننده فیلم در «هفت» شرکت نکند به جناحی بودن برخورد با سینماگران اشاره کرد و جایزه گرفتن در جشنواره اخلاق و نیایش از دست سیدمحمد خاتمی را دلیل اتفاقات اخیر درباره خودش دانست.

بهروز افخمی یکی از مشکلات اکران «نفس» را نبود تجهیزات مناسب دانست و به تاریک پخش شدن بخش هایی از فیلم اشاره کرد و از آبیار خواست در این باره حرف بزند اما این کارگردان صحبت هایش را این طور آغاز کرد: «ای کاش مشکلات ما فقط نور و صدا و تجهیزات سالن های سینما بود.

الان یک ناعدالتی عجیب و غریب در سینماها موج می زند که به نظرم مشکل بزرگتری ست و همه جا آن این مشکل را می بینم. ما حتی یک بنر یا تابلو نتوانستیم از شهرداری بگیریم و شهرداری فقط به یکی دو فیلم خاص این امکان را می دهد، تصاویری از مجسمه های قدیمی روی تابلوهای شهرداری است که مردم می توانند با یک سرچ ساده آن ها را ببینند، اما یک فیلم فرهنگی که در آن آداب و رسوم، فرهنگ و تاریخ ما دیده می شود نمی تواند یک تابلو در سطح شهر داشته باشد.»

او در ادامه انتقادهایش درباره نهادها گفت: حوزه هنری که ادعای کار فرهنگی دارند و از نمایش فیلم «لانتوری» به دلیل نامناسب بودن سرباز می زند، وقتی نگاه می کنیم فیلم هایی را نمایش می دهد روحوضی به حساب می آیند اما از سالن دادن به ما خودداری می کند. ما از ابتدا با 23 سالن شروع کردیم و قرار بود بعد از تمام شدن اکران «سیانور» و فیلم بعدی اش به تعداد سالن های ما اضافه شود اما نشد و ما الان 16 سالن داریم، «نفس» همواره با سالن پر اکران شده اما با این حال وضعیت سالن های نمایش ما بد است و حتی سانس ها جابجا می شوند.»

آبیار همچنین تعداد تیزر فیلمش را به اندازه تیزرهایی که به یک مستند اختصاص داده می شود یعنی 175 تیزر دانست و این اتفاق را ناعادلانه خواند. به گفته او با تمام تلاش ها، شرکت نورتابان پخش کننده این فیلم باز هم نتوانسته سالن های بیشتری از حوزه هنری بگیرد.

آبیار در ادامه درباره به دستوری که درباره نیامدن تهیه کننده «نفس» داده شده اشاره کرد و گفت: «برخی مسائل را قرار بود آقای قاسمی توضیح دهند که ظاهرا مدیر شبکه دستور داده اند که ایشان نیایند و ممنوع الورود به تلویزیون شده اند.»

پس از جایزه ای که آقای خاتمی به من داد ماجرا برایم عوض شد آبیار مشکل را بحث جناحی در سینما دانست و با اشاره به برخوردی که با فیلم «لانتوری» شده است فیلم هایی را مورد حمایت حوزه هنری دانست که فیلمساز آن خودی به حساب بیاید،

افخمی نیز در ادامه به این موضوع اشاره کرد که آبیار نیز به اصطلاح خودی به حساب می آید که این فیلمساز پاسخ جالبی به حرف افخمی داد و گفت: «دقیقا بعد از اتفاقی که برای من در جشنواره اخلاق و نیایش افتاد و آقای خاتمی برای فیلم «شیار 143» جایزه ای به من دادند، ماجرا برای من عوض شد.

من از اول هم اعلام کردم که آدم جناحی نیستم. دوست دارم مستقل باشم و کارم را بکنم. مثلا آقای عسگرپور از خودمان است یعنی بچه مسلمان است، آقای میرکریمی و خانم بنی اعتماد هم که افتخار سینمای ماست همین طور، در یک مقاطعی با این ها برخورد جناحی شد و درباره خیلی از فیلمسازان دیگر نیز این اتفاق افتاد. من می گویم باید میان همه صلح باشد، میان هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب که می روم می بینم آدم های بسیار خوبی هستند اما بعد می بینیم برخوردها طور دیگری است. وقتی فیلم من روی پرده سینما نیست درباره چه چیزی از فیلم حرف بزنم و تبلیغ کنم؟ چرا باید این بی عدالتی در اکران رخ دهد؟»

افخمی نیز در ادامه با اشاره به اختلاف دو تهیه کننده فیلم «نفس»، تصمیم درباره نیامدن قاسمی به این برنامه را تصمیم شخصی خودش دانست و دلیل آن را مطرح شدن مسائلی که برای مخاطبان جالب نیست عنوان کرد. آبیار در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: «من بعد از خدا به بالاترین مقام عالی رتبه این مملکت پناه می آورم تا ما را از این بی عدالتی نجات دهند، دلم بسیار پر است و آمده ام در «هفت» تا گلایه کنم. من مردانگی یا زنانگی کردم و فیلم «شیار 143» را ساختم حالا شما هم برای فیلم «نفس» از من حمایت کنید.»

او در بخش پایانی صحبت هایش بازی ساره نورموسوی را به اذعان بسیاری از کارشناسان شگفت انگیز خواند و گفت: «علت این ماجرا هم این بود که بازی نمی کرد، بلکه صحنه را باور می کرد و حس می کرد این اتفاق برایش افتاده است.»

=======================

دانلود فیلم صحبت های جنجالی نرگس آبیار در برنامه هفت 19 آذر 95

لینک دانلود            لینک کمکی

=======================

منبع:دانلود روزانه