علت لغو کنسرت سالار عقیلی در سبزوار+اسناد دلایل 

اسناد دلایل لغو کنسرت سالار عقیلی در سبزوار

چرا کنسرت سالار عقیلی در سبزوار لغو شد؟

علت لغو کنسرت سالار عقیلی در سبزوار چیست؟

کنسرت سالار عقیلی در سبزوار به چه دلیل لغو شد؟

دلایل و علت لغو کنسرت سالار عقیلی در سبزوار:

ماجرای لغو کنسرت‌های موسیقی یکی از مباحثی است که در ماه‌های گذشته چالش‌های بسیاری را به وجود آورده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس به عنوان دو قطب موثر در این جریان دلایل و استدلال‌های خود را بارها مطرح کرده‌اند. به گونه‌ای که وزارت ارشاد نوک پیکان لغو این کنسرت‌ها را به سمت پلیس گرفته و از آن سو پلیس هم معتقد است که فقط مسئولیت برقراری امنیت این برنامه‌ها را دارد و هیچگاه به صورت مستقیم در لغو یک کنسرت دخیل نبوده است. 

 اما در این شرایط، خبر «لغو کنسرت سالار عقیلی در سبزوار» باز هم بازار خبرهای موسیقی را داغ کرد. به همین منظور با پیگیری‌های مداوم و در پی دسترسی به اطلاعات دقیقی از دلایل لغو این کنسرت، محسن سمیع، سرپرست اداره موسیقی استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: از آنجا که برای برگزاری کنسرت در سالن‌های زیر 1200 نفر از سوی خود مدیرکل دفتر موسیقی و وزارت ارشاد این استان مجوز صادر می‌شود، مجوز کنسرت سالار عقیلی هم منوط به همین مصوبه از سوی دفتر موسیقی و مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان رضوی صادر شد.  

وی افزود: بنا بر این مدیر کل دفتر موسیقی برای برگزاری کنسرت با فرمانده شهرستان و در راس هرم، فرمانده سیاسی و امنیتی شهرستان و همچنین نیروی انتظامی به عنوان تامین کننده امنیت به صورت شفاهی مکاتبه کرد. طبق مکاتبات صورت گرفته، پلیس اطلاعات و اماکن نیروی انتظامی به صورت مکتوب موافقت خود را برای برگزاری کنسرت اعلام کردند. پس از آن هم فرمانده شهر سبزوار با برگزاری کنسرت موافقت کردند و براساس دو هماهنگی صورت گرفته، مجوز کنسرت سالار عقیلی صادر شد. 

سرپرست اداره موسیقی استان خراسان رضوی بیان کرد: بعد از اخذ مجوز برگزاری کنسرت از سوی دفتر موسیقی استان خراسان رضوی، تهیه‌کننده کنسرت به صورت شفاهی با دادستان استان خراسان رضوی، دفتر امام جمعه، فرمانده سپاه شهرستان و تمام افراد ذی صلاح در خصوص کسب اجازه برای برگزاری کنسرت صحبت کرد و آنها با این توجیه که کنسرت سالار عقیلی و گروهش کاملا موجه و از دغدغه های موجود در موسیقی به دور است، موافقت خود را به صورت شفاهی اعلام کردند. 

علت لغو کنسرت سالار عقیلی در سبزوار

سمیع اظهار داشت: بعد از این جریان، مجوز روز یکشنبه دهم مردادماه سال جاری از سوی وزارت ارشاد صادر شد. حدود 500 بلیط هم فروخته شد و در همین زمان زمزمه هایی دال بر لغو کنسرت شنیده می‌شد، اما با این حال ما به کار خود ادامه دادیم. ولی متاسفانه پنجشنبه دادستان سبزوار نامه‌ای به نیروی انتظامی نوشتند. در آن نامه اشاره شده بود دادستان عمومی استان خراسان رضوی با صراحت تاکید کردند از آنجا که با برگزاری این کنسرت احتمال وقوع جرم وجود دارد، باید جلوی آن گرفته شود.  

وی تصریح کرد: دادستان سبزوار با اشاره و تاکید دادستان عمومی استان خراسان رضوی، از نیروی انتظامی سبزوار خواست تا جلوی برگزاری این کنسرت را بگیرد و اعلام کرد در صورت سرپیچی از این حکم، حتما برخورد می‌شود. بنابراین نیروی انتظامی هم ملزم به تبعیت از حکم قضایی بود و مانع برگزاری این کنسرت شد. 

اسناد دلایل و علت لغو کنسرت سالار عقیلی در سبزوار

سمیع در خصوص لغو کنسرت‌های پی در پی در این استان عنوان کرد: تلاش زیادی در استان رضوی درخصوص جلوگیری از لغو کنسرت‌ها از سوی استاندار و شورای فرهنگی عمومی صورت گرفته است. به طوری که چندین بار هنرمندان با نماینده مجلس جلساتی داشتند و آنها بارها اعلام کردند با برگزاری کنسرت مشکلی ندارند. ولی در این مواقع از برگزاری کنسرتها ممانعت می‌کنند. از بهمن ماه سال گذشته سخت‌گیری‌ها بیشتر شده و با برگزاری هر کنسرتی مخالفت می‌شود.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: استاندار و وزارت ارشاد استان خراسان رضوی بارها به این موضوع اعتراض کردند و متن درخواست خود را به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دادند، ولی راه به حایی نبردند. واقعا راهی برای ما نگذاشتند و هیچ دلیل صریحی تا به حال به ما اعلام نکردند.

منبع:باشگاه خبرنگاران/