عکس عباس شیرخدا و همسرش مهین قربانپور+بیوگرافی

بیوگرافی عباس شیرخدا و همسرش مهین قربانپور

عکس عباس شیرخدا و همسرش مهین قربانپور 

زندگینامه عباس شیرخدا مرشد زورخانه

بیوگرافی و عکس عباس شیرخدا مرشد زورخانه

بیوگرافی کامل عباس شیرخدا:

عباس شیرخدا متولد ۱۳۱۲ بازارچه سعادت در تهران، مرشد است.می گوید : دو سال از جهان پهلوان تختی کوچکتر شیرخدا فامیلی بود که پدر‌بزرگم که اهل شعرخوانی و ورزش بود داشت؛ الان هم که من اشعار فردوسی را حماسه‌ سرایی می‌ کنم، این فامیل به کارم می‌ خورد، مانند نجاری که این شغل را دارد و فامیلش هم نجار باشد

شروع فعالیت

 خوانده شاهنامه و ضرب زدن را از دوران مدرسه شروع کرد، زمانی که ۷ ساله بود جلوی صف شاهنامه می خواند و همانجا روی میز هم ضرب می زد، سپس همان مدرسه صبا یک زورخانه با نام شیرخدا درست کردند، صبح‌ ها ضرب می‌گرفت و دانش‌ آموزان ورزش می‌ کردند … 

نمره بیست بخاطر شاهنامه

 نمره هندسه و حساب اش خوب نبود و اکثر مواقع صفر میشد، می گوید روزی که یک یا دو می گرفتم خوحال تر بودم، برای اینکه معدلم بالا برود شاهنامه می خواندم و برای آن نمره ۲۰ می شدم بیست‌ ها به من نیرو می‌داد و با همین نمره‌ ها از رادیو و تلویزیون سر در آوردم

 ورود به رادیو 

در همان زمان مدرسه از طریق یکی از معلم هایش بنام پرویز ولی زاده که پسرش گوینده شبکه ورزش رادیو بود به این سازمان وارد شد و به اجرا پرداخت

 اولین اجرا و عروسی ها  

اولین بار که صدایم از رادیو پخش شد، چون برنامه زنده بود، همان شب ده جا عروسی دعوتم کردند، من هم شعرهای عروسی را درست کردم و برای دوستان خواندم. ولی آن شب هرچه خواندم به افتخار رادیو ایران خواندم.الان هم معتقدم رادیو ایران، سرور همه رادیو‌هاست 

ازدواج و همسر 

عباس شیرخدا در سال ۱۳۵۴ با مهین قربانپور ازدواج کرده است 

عباس شیرخدا و همسرش مهین قربانپور

نحوی آشنایی : خواهرشان من را در یک مراسم دیدند و خواستگاری کردند. چون ۲۲سال اختلاف سن داشتیم ابتدا پدرم مخالف بود اما به دلیل علاقه مادرم و خودم این وصلت سر گرفت حاصل این ازدواج سه فرزند بنام هتی شیرین، شبنم و فرهاد است

عباس شیرخدا و جهان پهلون تختی 

 آقای تختی خدا رحمتشان کند، وقتی از المپیک تشریف آوردند، من دعوتشان کردم و یک دهن برایشان به این مضمون خواندم : جهان پهلوان تختی نامدار، که هست از برای جهان افتخار. تختی آمد جلو و گفت برای من نخوان گفتم آقای تختی شما پهلوان دنیایید، شما بازوبند طلا دارید، من برای شما نخوانم پس برای چه کسی بخوانم؟ یک گل به من داد و گفت : از مولا علی بخوان. من از همان جا خاطرخواه این آقای تختی شدم.

شیرخدا و جهان پهلون تختی

 شغل 

او قبلا کارمند مخابرات در امجدیه بود و چند سالیست که بازنشسته شده است

عباس شیرخدا

 منبع:فتوکده/