فیلم معروف سعید روستایی چه نام دارد؟

نام فیلم معروف سعید روستایی چیست؟

سعید روستایی | فیلم معروف سعید روستایی چه نام دارد؟

معروفترین فیلم سعید روستایی کدام است؟

سعید روستایی معروفترین فیلمی که ساخته است چه نام دارد؟

فیلم معروف سعید روستایی چه نام دارد؟

1-ابد و یک روز

2- آمین خواهیم گفت

3- ماهی و گربه

جواب:ابد و یک روز

توضیحات:

بیوگرافی سعید روستایی گارگردان فیلم معروف ابد و یک روز

سعید روستایی (متولد ۱۳۶۸، تهران) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس جوان اهل ایران و دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشگاه سوره است. روستایی برای ساخت فیلم ابد و یک روز که اولین کار وی بود، مورد توجه عموم و عدهٔ زیادی از منتقدین قرار گرفت

ابد و یک روز فیلم معروف سعید روستایی

ابد و یک روز فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۴ است. ابد و یک روز در طول نمایش مورد توجه عموم و منتقدین قرار گرفت و توانست ۹ سیمرغ بلورین (۶ سیمرغ در بخش اصلی، ۲ سیمرغ -بهترین فیلم و بهترین کارگردانی-در بخش نگاه نو و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران) سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

تعریف واژه «ابد و یک روز» در خود فیلم معلوم می‌شود. مرتضی (پیمان معادی) معنای این واژه قضایی را این‌گونه بیان می‌کند: «وقتی به مجرمی ابد می‌دهند، بعد از ۱۵ سال او می‌تواند تقاضای فرجام خواهی کند و از مدت حبسش کم کند. اما وقتی قاضی حکم ابد و یک روز می‌دهد دیگر امکانی برای کم کردن مدت حبس نیست. مجرم تا یک روز بعد از مرگش هم باید در زندان بماند.» این فیلم از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ در سینماهای ایران اکران شده است.

خلاصه داستان ابد و یک روز فیلم معروف سعید روستایی

روایت خانواده‌ای که درگیر مشکلات مختلفی همچون اعتیاد، تهی دستی، بیکاری و از همه مهم تر روابط عاطفی میان اعضاء خانواده می‌باشد و بدنبال رهایی از این مشکلات داستان‌هایی در حین تدارک دیدن مراسم عروسی سمیه شکل می‌گیرد که منجر به اتفاقاتی و تغییراتی در رابطه افراد خانواده می‌شود..

بازیگران ابد و یک روز فیلم معروف سعید روستایی

پیمان معادی ,نوید محمدزاده,پریناز ایزدیار,شبنم مقدمی,ریما رامین‌فر,شیرین یزدان‌بخش,

مهدی قربانی,معصومه رحمانی 

منبع:ویکی پدیا