فیلم نتیجه بازی والیبال ایران و کوبا المپیک 2016 ریو 21 مرداد 95

بازی والیبال ایران و کوبا المپیک 2016 ریو 21 مرداد 95+فیلم

نتیجه بازی والیبال ایران و کوبا المپیک 2016 ریو

فیلم بازی والیبال ایران و کوبا المپیک 2016 ریو

خلاصه والیبال ایران کوبا المپیک 2016 برزیل

نتیجه و فیلم بازی والیبال ایران و کوبا المپیک 2016 ریو 21 مرداد 95:

پنج‌شنبه 1395/05/21 ساعت: 17:00 / والیبال المپیک 2016 : ایران - کوبا

پخش زنده: از شبکه ورزش

تیم ملی والیبال ایران پس از نمایشی دلچسب و امیدوار کننده مقابل لهستان حالا در سومین دیدار خود از چارچوب مرحله مقدماتی رقابت های والیبال المپیک رو باید مقابل کوبا صف آرایی کند. ایران و کوبا در حالی مقابل هم قرار می گیرند که هر دو تیم، دو بازی اول خود در المپیک را با شکست پشت سرگذاشته اند و برای زنده نگه داشتن امیدهای خود برای صعود به دور دوم این رقابت ها نیاز مبرمی به پیروزی دارند.

 شاگردان لوزانو که پس از نمایشی ناامید کننده در بازی اول مقابل آرژانتین در 3 ست متوالی شکست خوردند، در دیدار دوم خود مقابل لهستان به قدری خوش درخشیده و جنگنده ظاهر شدند که بار دیگر امید به کاروان والیبال ایران بازگشت و علاقمندان و کارشناسان والیبال ایران حالا امیدوار هستند که بلندقامتان المپیکی ما با دوری از حاشیه و بازگشت قدرت و اعتماد به نفس همیشگی به پنجه هایشان حساب تیمی جوان و کمتر مدعی مثل کوبا را کف دستشان گذاشته و وضعیت خود در جدول را بهبود ببخشند.

نتیجه بازی والیبال ایران و کوبا المپیک 2016 ریو 21 مرداد 95+فیلم

کوبا از جمله تیم های جوان این دور از مسابقات محسوب می شود که اگرچه مدال برنز المپیک را در کارنامه دارد اما در سال های اخیر از دوران طلایی خود به دور شده و به سطح تیم های درجه 3 والیبال جهان نزول کرده است. این کشور که بازیکنان تاپ حال حاضر والیبال دنیا نظیر عثمانی خوانتورینا و ویلفردو لئون را به دلیل قوانین سختگیرانه سیاسی کشورش در اختیار ندارد، پیش از این مسابقات نیز 6 بازیکن اصلی خود را که به جرم فساد اخلاقی در جریان لیگ جهانی 2016 و در کشور فنلاند دستگیر شدند از دست داد تا جای خالی آنها را با تیم امیدش پر کند.

 کوبایی ها به دلیل فیزیک بدنی مناسب، والیبال را قدرتی بازی می کنند اما این تیم ناشناخته در 2 بازی اول خود تا به اینجا نشان داده که در دریافت عملکرد ضعیفی دارد و اگر بازیکنان کشورمان بتوانند سرویس های خوبی بزنند، پیروزی مقتدرانه برابر این تیم دور از دسترس نیست.

ایران و کوبا تاکنون در 6 دیدار رسمی برابر هم صف آرایی کرده اند که 4 پیروزی سهم کوبا و 2 برد نیز سهم ایران بوده است. البته توجه به این نکته ضروری است که ایران تا سال 2013 موفق به شکست این تیم نشده بود اما در این مسابقات در 2 بازی رفت و برگشت با هدایت خولیو ولاسکو بر این تیم غلبه کرد و به شکست ناپذیری آنها پایان داد.

 و حال هفتمین دیدار این دو تیم فردا پنج شنبه 21 مردادماه ساعت 17:00 در سالن ماراکانا ریودوژانیرو در چارچوب رقابت های المپیک 2016 برگزار خواهد شد.

 تاریخچه دیدار های دو تیم و نتایج بدست آمده به شرح زیر است:

سال    مسابقات          ایران     کوبا

1991 جام جهانی               0       3

1998 قهرمانی جهان           0        3

2009 جام قهرمانان بزرگ      1        3

2011 جام جهانی                0       3

2013 لیگ جهانی                3       2

2013 لیگ جهانی                 3      1

 مقابسه آماری دو تیم ایران و کوبا: 

تیم ملی والیبال ایران

ایران:

گروه: B

مدال المپیک: ندارد

سرمربی: رائول لوزانو

12 بازیکن المپیک ریو:

پاسورها: سعید معروف (کاپیتان)، مهدی مهدوی

مدافعان میانی: محمد موسوی، عادل غلامی، مصطفی شریفات

قطر پاسورها: شهرام محمودی، امیر غفور

دریافت کنندگان قدرتی: میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، حمزه زرینی، مجتبی میرزاجانپور

لیبرو: مهدی مرندی

میانگین سنی: 28 سال

میانگین قدی: 196 سانتی متر

میانگین ارتفاع آبشار: 342 سانتی متر

میانگین ارتفاع دفاع: 323 سانتی متر

ستاره تیم: میرسعید معروف

 تیم ملی والیبال کوبا المپیک ریو

کوبا:

گروه: B

مدال المپیک: یک مدال برنز

سرمربی: نیکولاس ویوس

12 بازیکن المپیک ریو:

پاسورها: یوسوانی گونزالز، آدرین گویده

مدافعان میانی: خاویر اوکتاویو روخاس، لیوان رودریگز، دارین فرر دنیس

قطر پاسور: اوسنیل گونزالز

دریافت کنندگان قدرتی: اوزنیل ملگارخو هرناندز، خاویر ارنستو خیمنز، ماریو لوییز سانچز، میگل آنگل لوپز

لیبروها: یوآندر گارسیا آلوارز، رنیر روخاس

میانگین سنی: 24 سال

میانگین قدی: 194 سانتی متر

میانگین ارتفاع آبشار: 345 سانتی متر

میانگین ارتفاع دفاع: 332 سانتی متر

ستاره تیم: ندارد

 اولین برد تاریخ والیبال ایران در المپیک با برد 3 بر صفر مقابل کوبا اتفاق افتادی، پیروزی که در بازی قبل مقابل لهستان هم تیم تا مرز آن رفت اما چشیدن طعم آن به این بازی موکول شد. تیم جوان و قد بلند کوبا روز بسیار خوبی داشت و بارها ایران را آزار داد اما اعتماد به نفس شاگردان لوزانو بعد از بازی مقابل لهستان بسیار بالا رفته است و حالا که می دانند این برد آنها را به مرحله بعد خواهد فرستاد کمتر اشتباه کردند.

لوزانو این بار ترکیب پر انتقاد خود را به زمین نفرستاد تا سعید معروف، شهرام محمودی، محمد موسوی، عادل غلامی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی و مهدی مرندی شروع کنندگان بازی باشند. نقطه تمایز کوبا نسبت به سایر تیم های المپیکی فیزیک آنها است که ایرانی ها را هم بسیار آزار داد اما بازی نه چندان مدرن کوبا فورا شناسایی شد و راه برد را پیدا کردند.

محمد موسوی و عادل غلامی دو دفاع وسط ایران ستاره های بازی بودند و با توجه به پاس های نه چندان پرسرعت آنها و قابل شناسایی بودن پاس های پاسور دو دفاع وسط کار مهمی داشتند که به خوبی از پس آن بر آمدند. موسوی در اسپک هم عالی بود و در از طرف دیگر عادل غلامی سرویس هایی فوق العاده می زد.

شهرام محمودی با 16 امتیاز بهترین عملکرد را در بین امتیازآوران ایران داشت و سید محمد موسوی هم با 11 امتیاز در دیگر بازیکن موثر بود. در زمین کوبا منطقه 2 این تیم نقطه قوت آنها بود جایی که آنخل لوپز فوق العاده ظاهر شد. او بدون کمک از پشت خط بار حمله تیم را به دوش می کشید اما فورا شناسایی و مهار شد اما با این حال 15 امتیاز برای تیم خود گرفت.

ایران با این پیروزی شانس خود را برای صعود به دور بعد یک بار دیگر زنده کرد تا در دیداری مهم روز شنبه از ساعت 17 به مصاف مصر برود. برنده آن دیدار را تقریبا می توان تیم صعود کننده به مرحله بعد نامید.

نتیجه :  ایران 3  کوبا  0

ایران    25       31      25

کوبا     21       29      16

 دانلود فیلم خلاصه بازی والیبال ایران کوبا 21 مرداد 95 المپیک 2016 ریو > لینک دانلود

منبع:ورزش سه/پایگاه اطلاع رسانی والیبال