قابلی پلو خوراک مشهور کدام کشور است؟

خوراک مشهور کدام کشور قابلی پلو است؟

کدام کشور خوراک مشهورش قابلی پلو است؟

کشوری که قابلی پلو خوراک مشهورش است چه نام دارد؟

چه کشوری قابلی پلو خوراک مشهورش است؟

قابلی پلو خوراک مشهور کدام کشور است؟

1- افغانستان

2-آذربایجان

3-تاجیکستان

توضیحات:

قابلی پلو که به آن کابلی پلو هم گفته می‌شود یکی از انواع پلو مشهور در افغانستان است و تقریبا اکثر کشورهای همسایه با نام آن آشنا هستند.قابلی پلو یکی از انواع پلو است که در پخت آن از برنج، کشمش، زردک (هویچ)، گوشت و خلال پسته و بادام استفاده می‌شود.

مواد مورد نیاز قابلی پلو

کابلی پلو از برنج باریک، گوشت یخنی گوسفند، زردک (هویچ)، کشمش، و خلال پسته و بادام تهیه می‌گردد.

این خوراک در شهر مزارشریف به قدری مورد علاقه مردم است که دکانداران زردک را به صورت خردشده به مشتریان خود عرضه میدارند.

قابلی پلویکی از مهم‌ترین اقلام آشپزی افغانی است. این پلو ظاهراً از هنر آشپزی ترک‌تباران افغانستان سرچشمه گرفته و به‌تدریج در بین اقوام دیگر این کشور جایگاه خود را یافته است. امروزه تمامی مردم افغانستان با این غذای لذیذ آشنا هستند.

طرز تهیه قابلی پلو خوراک مشهور افغانستان

قابلی پلو یک غذای سنتی افغان‌هاست که از برنج باریک، گوشت یخنی گوسفند، زردک، کشمش، خسته و پسته تهیه می‌شود. قابلی پلو در سمت شمال افغانستان بیشتر رواج دارد و به‌ طرز متفاوت پخته می‌شود. برنج قابلی پلو ازبکی صاف نمی‌شود و آن را در دیگ‌های چودنی می‌پزند در پختن قابلی ازبکی از روغن کنجد و زغر استفاده می‌شود که مزه و طعم خاص دارد

قابلی پلو در آشپزی افغانی در سه مرحله تهیه می‌شود: تهیه خلال روی قابلی پلو بویژه از کشمش و زردک، تهیه گوشت یخنی و سپس جوشاندن، صاف کردن و دم کردن برنج. در مرحله‌ی پایانی می‌توان گوشت، خلال کشمش و زردک را همراه با برنج دم کرد.

منبع:ویکی پدیا/حقیقت