ماجرای تیراندازی در مونیخ+عکسها و واکنش ایران

عکسها و واکنش ایران به ماجرای تیراندازی در مونیخ

ماجرای تیراندازی در مونیخ

واکنش ایران به ماجرای تیراندازی در مونیخ

جزئیات تیراندازی خونین در مونیخ

خبرگزاری‌ها در حالی از تیراندازی در مرکز خرید المپیا در شمال شهر مونیخ خبر داده‌اند که بر اساس آخرین گزارش پلیس این شهر، مهاجم یک جوان ۱۸ ساله ایرانی−آلمانی بوده است.

طبق آخرین گزارش خبرگزاری‌ها در جریان تیراندازی در مرکز خرید بزرگی در مونیخ دست‌کم ۱۰ نفر جان باختند.

در گزارش‌های اولیه تعداد عاملان این حمله مرگبار سه تن اعلام شده بود اما حالا پلیس مونیخ اعلام کرده که این تیراندازی توسط یک جوان ۱۸ ساله ایرانی-آلمانی صورت گرفته و اطلاعاتی مبنی بر مشارکت افراد دیگر تایید نشده‌اند.

بر اساس گزارش دویچه وله، این جوان ۱۸ ساله پس از گریختن از مرکز خرید اقدام به خودکشی کرده است و تحقیق پیرامون انگیزه او کماکان ادامه دارد.

در همین حال شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد، رئیس پلیس مونیخ در آخرین کنفرانس خبری خود گفت، هنوز معلوم نیست فرد مهاجم بر اثر شلیک پلیس کشته شده و یا این که مرگ او بر اثر شلیک به خود روی داده است.

طبق اعلام پلیس، ۲۱ تن در جریان این تیراندازی زخمی شده‌اند که هنوز ۱۶ تن از آنها در بیمارستان بستری هستند و حال سه تن از آن‌ها وخیم است.

ابراز همدردی ایران با دولت و ملت آلمان

سخنگو وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن حادثه تروریستی در مونیخ آلمان، با ملت و دولت آلمان ابراز همدردی کرد و گفت: مبارزه با تروریسم راهی جز مبارزه بی امان و فراگیر ندارد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگو وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن حادثه تروریستی در مونیخ آلمان، با ملت و دولت آلمان ابراز همدردی کرد و گفت: مبارزه با تروریسم راهی جز مبارزه بی امان و فراگیر ندارد.

بهرام قاسمی روز شنبه و به دنبال وقوع تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر مونیخ آلمان تصریح کرد: امروز مبارزه با تروریسم، در هر شکل آن و در هر کجا به عنوان یک خواست جدی و فوری جامعه جهانی و وجدان بشری، باید سر لوحه تمامی کشور ها و در یک اجماع بین المللی مورد توجه قرار گیرد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: کشتار مردم بیگناه و بی دفاع امروز بدل به لکه ننگ دیگری در تاریخ بشریت شده است، که برای از میان بردن ان راهی جز مبارزه ای بی امان، فراگیر و به دور از استانداردهای دو گانه وجود ندارد. 

عصر جمعه، تیراندازی در مجتمع تجاری «المپیا» در مونیخ آلمان موجب کشته شدن 10 نفر و مجروح شدن 16 نفر شده است که حال سه نفر از آنان وخیم است؛ به ادعای پلیس مونیخ، ضارب جوانی 18 ساله و با تابعیت دوگانه ایرانی آلمانی بود که خودکشی کرده است.