معنی تحت اللفظی واژه استعمار چیست؟

کدام معنی تحت اللفظی استعمار است؟

معنی واژه استعمار تحت اللفظی کدام است؟

معنی تحت اللفظی استعمار 

واژه استعمار تحت اللفظی به چه معناست؟

معنی تحت اللفظی واژه استعمار

معنی تحت اللفظی واژه استعمار چیست؟

1- ویران کردن

2- آباد کردن

3- تسخیر کردن

توضیحات:
معنی استعمار ازفرهنگ فارسی معین: آبادانی خواستن . 2 - آباد کردن کشور به ظاهر و غارت و چپاول آن در نهان .
استعمار واژه‌ایست عربی و در بن به معنای آبادی خواستن است. ولی امروزه استعمار معنای نفوذ و دخالت کشورهای زورمند در کشورهای ناتوان به بهانه آبادی و سازندگی است.ولی معمولاً استعمار در جستجوی به تاراج بردن دارایی کشورهای دیگر بوده‌است.
استعمار عبارت است از سیاست دولت امپریالیستی که هدفش برده کردن و بهره کشی از خلق‌های کشورهای دیگر، خلق‌های کشورهای از نظر اقتصادی کم رشد است. دولت امپریالیستی برای تحکیم سیطره خویش مانع تکامل فنی و اقتصادی و فرهنگی این کشورها می‌شوند. البته در قرون گذشته یعنی قبل از پیدایش امپریالیسم نیز استعمار سرزمین‌های غیر وجود داشته ولی ما در تعریف خود به استعمار در قرن بیستم توجه کرده‌ایم که خود به شکل تقسیم سرزمین‌های جهان و ایجاد امپراتوری‌های مستعمراتی یکی از وجوه مشخصه دوران امپریالیستی است.
مستعمره: یعنی سرزمینی فاقد استقلال سیاسی و اقتصادی که کاملاً درهمه شئون تابع دولت امپریالیستی استیلاگر است. این دولت و انحصارات امپریالیستی آن از مستعمره به عنوان مواد خام و نیروی کار ارزان بازار فروش کالاها و عرصه سرمایه گذاری‌های پرسود و همچنین به مثابه پایگاه‌های نظامی و سوق‌الجیشی استفاده می‌کنند.
منبع:ویکی پدیا ،لغت نامه معین

جواب: آباد کردن