حسن جوهرچی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ایفای نقش خود در سریال «کیمیا» گفت: نقش پسری را بازی می‌کنم که بعد از سال‌ها از آمریکا به ایران می‌آید و در فضای جنگ و جبهه و شهر خرمشهر قرار می‌گیرد و در پایان قصه خود در سریال «کیمیا» پدرش را کاملاً ناباورانه پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: این شخصیت در مسیری که روایت می‌کند با شهید محمد جهان‌ آرا که حامد بهداد نقش او را ایفا می‌کند، روبرو می‌شود.

جوهرچی درباره همکاری خود با نیکی کریمی و حامد بهداد بیان کرد: سابق بر این تجربه‌ همکاری‌ام با نیکی کریمی به فیلم سینمایی «دو زن» به کارگردانی تهمینه میلانی بر می‌گردد و حالا دوباره در کاری حضور دارم که بازیگران مطرح سینما و تلویزیون در آن ایفای نقش می‌کنند.
وی در ادامه عنوان کرد: بسیار خوشحالم که در سریال «کیمیا» با حامد بهداد همبازی بودم و بهداد از جمله بازیگرانی است که کنش‌ها و شخصیت کارکتر را به خوبی جلوی دوربین به تصویر در می‌آورد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» در خصوص کارگردانی جواد افشار توضیح داد: برای اولین‌بار سریال «جابر ابن حیان» را به کارگردانی جواد افشار تجربه کردم و بعد از آن تله فیلم‌ها و سریال‌های متعددی را در کنارشان حضور داشتم و حاضرم هر زمان، تحت هر شرایطی مخلصانه در کارهایشان حضور داشته باشم و بازی کنم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «او یک فرشته بود» در خصوص جذابیت سریال «کیمیا» اظهار داشت: پیچیدگی و تعدد قصه‌ها و همچنین پر بازیگر بودن این مجموعه و جذابیت‌ها سریال «کیمیا» افزوده است، اما به اعتقاد من تجربه کارگردان و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی یک برگ برنده و طلایی در «کیمیا» است.

جوهرچی به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی اشاره کرد و گفت: همکاری با محمدرضا شفیعی از جمله اتفاقات خوبی است که آشنایی ما از سرزمین وحی و همسفری در مدینه آغاز شد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» درباره متفاوت بودن و ارائه‌های متنوع نقش بیان کرد: هیچ‌گاه به این فکر نکردم که تعدد نقش‌ها صدمه‌ای به نوع بازی‌هایم بزند، بلکه تجربه من را برای نقش‌آفرینی‌های بعدی بیشتر می‌کند و اینکه هر انسانی جنبه‌های گوناگونی را دارد و این شانس یک بازیگر است که بعد‌های مختلف انسان را به نمایش درآورد.

جوهرچی در ادامه به شروع پروژه‌ای جدید اشاره کرد و گفت: مجموعه جدیدی را با محوریت شهدای نیروی هوایی و در نقش شهید محمود خزرایی به کارگردانی سلما بابایی شروع کردم.

وی در پایان گفته‌های خود با آرزوی موفقیت برای تیم کاری سریال «کیمیا» گفت: کار با جواد افشار بسیار لذت بخش است، با تیمی کار  کردم که بسیار سالم و مهربان بودند و روز به روز به تجربیاتم اضافه شد.