پیش بینی هواشناسی وضعیت آب و هوا تعطیلات عید فطر 16 17 18 تیر 95

وضعیت آب و هوا تعطیلات عید فطر 16 17 18 تیر 95

 آب و هوا تعطیلات عید فطر تیر 95

تعطیلات عید فطر آب و هوا چطوره؟

وضعیت آب و هوا شمال کشور در عید فطر 16 تیر 95

بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی امروز برای نوار شمالی کشور رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

شدت بارش ها امروز در مناطق مختلف شمالی خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و استان گلستان خواهد بود که در مناطق مذکور احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت در مناطق کوهستانی و دره های پر شیب وجود دارد برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه ابرناکی، رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی برای شمال غرب سواحل جنوبی دریایی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال شرق و همچنین طی این مدت ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی برای جنوب شرق کشور پیش بینی می شود امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب تشدید وزش باد موجب گرد و خاک در برخی مناطق استان های اصفهان، مرکزی، قم و سمنان، تهران و البرز خواهد شد طی سه روز آینده وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور به ویژه در زابل موجب تشدید پدیده گرد و خاک و طوفان شن خواهد شد.

لازم به ذکر است،طی سه روز آینده بخش های مرکزی و شرقی خلیج فارس و شرق دریایی عمان مواج پیش بینی می شود، همچنین با توجه به سرعت وزش باد و تشکیل توده های گرد و خاک بر روی کشور بر روی کشور عراق و انتقال شرق سوی آن امروز برای مناطق غرب و جنوب غرب کشور به ویژه استان های ایلام و خوزستان پدیده گرد و غبار پدیده گرد و غبار موجب کاهش هوا و دید افقی خواهد شد. بنابراین توصیه می شود بیماران قلبی و عروقی، سالمندان و کودکان از تردد در فضای باز جدا خودداری نمایند.

معصومه احمدی کارشناس هواشناسی در تشریح وضع آب و هوای کشور گفت: طبق پیش بینی ها امروز برای سواحل شمالی به ویژه سواحل شرقی دریایی خزر شمال شرق و ارتفاعات شرقی البرز بارندگی داریم و استان های گلستان خراسان شمالی، خراسان رضوی و بخش های شمالی استان سمنان رگبار و رعد و برق و حتی آبگرفتگی پیش بینی می شود.

برای تهران نیز امروز آسمانی صاف و در بخش های جنوبی آن وزش باد پیش بینی می شود همچنین دمای هوای تهران در گرمترین ساعت به 36 درجه سانتی گراد می رسد/منبع:باشگاه خبرنگاران

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر:. پیش بینی آب و هوای کل کشور در تعطیلات عید سعید فطر به شرح زیر است:

استان های شمال غرب(آذربایجانها): بارش ها از عصر دوشنبه در ارتفاعات این استانها شروع شده و کاهش تدریجی دما در این مناطق رخ خواهد داد،اما از روز سه شنبه اواخر وقت بر گستره بارش ها در این مناطق افزوده شده و چهارشنبه ،پنجشنبه،جمعه همراه با کاهش دما بارش ها در ارتفاعات و مناطق مستعد با شدت شروع خواهد شد ،طی این روز ها بارش تگرگ اصابت صاعقه در این مناطق از کشور دور از ذهن نیست.از مسافران عزیز خواهشمندیم ازرفتن به فضاهای باز و جاهایی که خطر سیل و اصابت صاعقه زیاد است اجتناب به عمل اورند.

 مناطق مرکزی کشور طی آخر هفته آسمانی صاف و همراه با وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک را خواهند داشت(توجه:وزش باد روز سه شنبه ،چهارشنبه و پنجشنبه در شمالشرق و تا حدی مرکز کشور شدید پیش بینی میشود که همراه با توفان گردوخاک خواهد بود

 سواحل دریای خزر: بارش ها در این مناطق از کشور نیز از اواخر هفته با شدت کمتر شروع خواهد شد و دمای هوا نیز اندکی خنک خواهد شد.کسانی که قصد رفتن به دامنه های البرز را دارند توصیه میشود طی اواخر هفته به این منطقه نروند زیرا بارش ها در این مناطق شدید و همراه با اصابت صاعقه و سیلاب پیش بینی میشود،مخصوصا ارتفاعات استان گلستان.

شمال شرق(خراسان شمالی) :بارشها در این مناطق نیز طی اواخر هفته و اوایل هفته بعد از شدت بالایی برخوردار بوده و موجب سیلاب و تگرگ خواهد شد.

 نیمه جنوبی کشور طی این مدت با جوی آرام همراه با وزش باد نسبتا گرم و شرجی روبرو خواهد بود .

پیش بینی هواشناسی و  وضعیت آب و هوا در تعطیلات عید فطر چهارشنبه پنجشنبه جمعه 16 17 18 تیر 95 در استان مازندان به شرح زیر است: