گلها و خلاصه نتیجه بازی فرانسه و ایسلند 13 تیر 95 یورو2016

نتیجه نهایی بازی  فرانسه و ایسلند 13 تیر 95

خلاصه بازی یورو2016 فرانسه و ایسلند 13 تیر 95

گلهای فرانسه و ایسلند 13 تیر 95| یک هشتم نهایی جام ملت های اروپا یورو2016

فرانسه و ایسلند  یورو 2016 95/4/13

تکلیف آخرین تیم نیمه نهایی امشب و با دیدار فرانسه میزبان مقابل شگفتی ساز رقابت ها، ایسلند، مشخص خواهد شد.

 یکشنبه 1395/04/13 ساعت: 23:30 / یورو 2016 یک چهارم نهایی : فرانسه - ایسلند / پخش زنده از شبکه سه

فرانسه

شاگردان دیدیه دشان در مرحله گروهی با 2 پیروزی و 1 تساوی به دور بعد صعود کردند و در مرحله یک چهارم به سختی موفق به شکست دادن ایرلند شدند و حالا در این مرحله حضور دارند. هر 3 پیروزی فرانسه در این جام به سختی حاصل شده است. دو پیروزی اول پس از دقیقه 87 و پیروزی مقابل ایرلند در حالی به دست آمد که ایرلند عملکرد بسیار خوبی داشت و شانس خوبی نیز برای کسب پیروزی داشت. با این حال امتیاز میزبانی می‌تواند خیلی به کمک شاگردان دشان باشد و باید دید آیا آنها در مرحله بعد حضور خواهند داشت یا نه. عادل رامی و کانته بد لیل محرومیت قادر به همراهی تیمشان نخواهند بود.

 ایسلند

پدیده رقابت‌ها تا به اینجای کار عملکرد بسیار خوبی داشته است. آنها در مرحله گروهی دو تساوی مقابل پرتغال و مجارستان کسب کردند و با شکست دادن اتریش به دور یک هشتم نهایی صعود کردند، جایی که به مصاف انگلیس رفتند. در حالی که کمتر کسی شانسی برای ایسلند قائل بود، آنها موفق شدند 2-1 سه شیرها را شکست داده و به مرحله یک چهارم نهایی برسند. همین موضوع می‌تواند برای بازیکنان فرانسه دلهره آور باشد و تمرکز آنها را در جریان بازی به هم بزند. ایسلند محروم و مصدومی برای این بازی ندارد.

ترکیب دو تیم:

فرانسه: هوگو لوریس، اورا، اومتیتی، کوشیلنی، سانیا، پوگبا، متوئیدی، پایت، گزیزمان، سیسوکو، ژیرو

ایسلند: هالدورسون، ساوارسون، راگنار سیگوردسون، گودموندسون، بیارناسون، سیگتورسون، گیلفی سیگوردسون، آورناسون، بووارسون، گونارسون، اسکولاسون

خلاصه بازی: شاگردان دیدیه دشان در این دیدار کاملا برتر از حریف نشان دادند و با زدن چهار گل در همان نیمه اول کار را تمام کردند. در نیمه دوم هم هر یک از دو تیم یک گل زدند تا بازی با نتیجه 5-1 به پایان برسد.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. تا اینکه در دقیقه 12، فرانسه روی همکاری عالی بلیز ماتوئیدی و الیویه ژیرو به گل رسید. پاس دیدنی ماتوئیدی پشت مدافعان ایسلند به ژیرو رسید و او هم با یک شوت دیدنی، توپ را از بین پاهای دروازه بان حریف وارد دروازه کرد.

بعد از این گل باز هم این فرانسوی ها بودند که بازی را در دست داشتند و در دقیقه 20 به گل دوم رسیدند. روی ضربه کرنر، ارسال تماشایی آنتوان گریزمان با ضربه سر قدرتمندانه پل پوگبا، حساب کار را 2-0 کرد.

زدن گل دوم هم باعث نشد روند بازی تغییر چندانی بکند و باز هم خروس ها بودند که کاملا بر بازی تسلط شدند و در نهایت پیش از پایان نیمه، دو بار دیگر به گل رسیدند.

ابتدا روی یک ضربه کرنر دیگر، توپ در یک رفت و برگشت، پشت محوطه جریمه به دیمیتری پایت رسید و او هم با شوتی تماشایی، توپ را به گوشه دروازه ایسلند فرستاد.

تنها یک دقیقه بعد، این گریزمان بود که بعد از دو پاس گل، این بار در نقش گلزن ظاهر شد. پاس عمقی الیویه ژیرو، گریزمان را با هالدورسیون تک به تک کرد و او هم با یک ضربه چیپ، کار را تمام کرد. به این ترتیب، نیمه اول با پیروزی 4-0 فرانسه به پایان رسید.

نیمه دوم را ایسلندی ها با دو تعویض آغاز کردند و این روند بازی را تا اندازه ای به سود آنها تغییر داد و باعث شد تا آنها در دقیقه 55 به گل برسند. روی ارسال خوب گیلفی سیگوردسون به دهانه دروازه فرانسه، سیگتورسون با یک ضربه نوک پا، هوگو لوریس را مغلوب کرد.

اما فرانسوی ها خیلی سریع به این گل واکنش نشان دادند و در دقیقه 58 توانستند اختلاف را بار دیگر به 4 گل افزایش بدهند.ضربه آزاد دیمیتری پایت به محوطه جریمه ایسلند، با ضربه سر ژیرو، به گل پنجم فرانسه تبدیل شد. 

دقایق بعد ایسلند می تواند بار دیگر اختلاف را کاهش بدهد اما واکنش خوب لوریس رو ضربه فینبوگاسون، دروازه خروس ها را نجات داد. در ادامه از ضرباهنگ بازی کاسته شد و موقعیت های چندانی روی دروازه ها ایجاد نشد تا اینکه در دقیقه 84، بیرکر بیارناسون گل دوم ایسلند را به ثمر رساند. روی ارسال اسکولاسون از سمت چپ، بیارناسون دروازه لوریس را باز کرد. در دقایق پایانی اتفاق خاصی رخ نداد و فرانسه با نتیجه 5-2 پیروز شد.

نتیجه نهایی: فرانسه 5  ایسلند 2

دانلود فیلم خلاصه بازی و گلهای فرانسه ایسلند   لینک دانلود 

 منبع:ورزش 3