آیا مدارس فردا دوشنبه 20 دی 95 تعطیل است؟

وضعیت تعطیلی مدارس دوشنبه 20 دی 95

اطلاعیه تعطیلی مدارس دوشنبه 20 دی 95

آیا مدارس دوشنبه 20 دی 95 است؟

تعطیلی مدارس و دانشگاه ها دوشنبه 95/10/20

کدام مدارس فردا دوشنبه 20 دی 95 تعطیل است؟

وضعیت تعطیلی مدارس یکشنبه

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از تعطیلی مدارس همه شهرستان های تهران جز فیروزکوه، دماوند و پردیس خبر داد.

محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: طبق مصوبه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوا، مهدهای کودک، پیش دبستانی ها و مدارس مقطع دبستان همه شهرستان های استان تهران به جز فیروزکوه، دماوند و پردیس برای فردا (یکشنبه) تعطیل هستند.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه (فردا و پس فردا) محدوده طرح ترافیک شهر تهران به زوج و فرد گسترش می یابد و زمان اجرای آن تا ساعت 19 خواهد بود.

وضعیت تعطیلی مدارس دوشنبه

با وجود تعطیلی مدارس و همچنین اعمال ممنوعیت های سختگیرانه تردد در بخش بزرگی از شهر، اما هوای پایتخت در آستانه وضعیت قرمز قرار گرفته است. میانگین کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۱۴۰ واقع شده؛ ۱۰ واحد فاصله با قرمز و هشدار.

با این حال میانگین هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز روی عدد ۱۴۰ ایستاده است که البته طبق تعریف، ناسالم برای گروه‌های حساس است،‌اما درواقع تنها ۱۰ واحد با ناسالم برای همه گروه‌ها و وضعیت قرمز فاصله دارد. 

همچنین آسمان شهرهای اصفهان، ارومیه، کرج،‌ تبریز و بوشهر آلوده و صحنه انباشت آلاینده های جوی است. از ابتدای زمستان ۹۵ تاکنون هوای تهران ۷روز سالم، ۹روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳روز ناسالم برای همه بوده است. 

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده که نتایج پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای ایستگاه مهرآباد بر برقراری شرایط جوی پایدار در روز جاری (یکشنبه) دلالت می کند. با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز دوشنبه، وزش باد با بزرگی بین 3 تا 4متر بر ثانیه در برخی ساعات به ویژه دربعدازظهر پیش بینی می شود. همچنین طی دو روز آینده دما افزایش نسبی خواهد یافت.

محمد رستگاری اظهار داشت : پیش بینی می شود فردا دوشنبه، هوای تهران با توجه به سکون جوی، برای تمامی گروههای جامعه آلوده باشد. وی افزود:توصیه می شود در روز های آلوده علاوه بر گروههای حساس،سایر افراد نیز از تردد غیر ضرور در سطح شهر به ویژه مناطق آلوده تر خودداری کنند.