بازیکن اصلی و ذخیره

تیم والیبال پیکان تهران

آخرین تمرین جدی پیکانی ها در سالن دی وینو براگا با بازی ۶ به ۶ میان بازیکنان اصلی و ذخیره برگزارشد.

شش بازیکنی که قرار است امشب به میدان بروند با ترکیب ورمیگلیو، نیکولف،مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی ،سامان فائزی وامیر غفور در یک طرف قرار گرفتند و شش بازیکن جایگزین البته به جز مرندی در این جمع محمد جواد معنوی نژاد ، محمدرضا حسینی پویا ،فرهاد سال افزون ، مسعودغلامی ورضا صفایی در سوی دیگر میدان.

بعد از یک ساعت تمرین پر انگیزه و تاکتیکی بازیکنان با سرویس و دریافت کار خود را با سرد کردن به پایان بردند. حضور آماده سعید رضایی ملی پوش سابق و یکی از مربیان پیکان در آخرین لحظات تمرین نظر حاضرین را سخت به خود جلب کرد و نشان داد به رغم سال ها خداحافظی رسمی ، از تمرین کردن غافل نیست.

 برنامه قبل از مسابقه پیکان

در برنامه های کادر فنی پیکان در صبح قبل از بازی با الاهلی مصر، رفتن به سالن بدنسازی و انجام حرکات کششی همراه با آنالیز بخشی از خصوصیات ملی پوشان تیم الاهلی که در جام جهانی ژاپن حضور داشتند، پیش بینی شده است.

دلیل این امر نیز در اختیار نداشتن فیلمی از بازی های حریف است . همچنین پیش از ظهر دیروز مدارک بازیکنان پیکان با حضور نماینده fivb کنترل شد و خوشبختانه مدارک و رضایت نامه دو بازیکن خارجی این تیم مشکلی نداشت .

پیکان در بازی امشب با الاهلی با پیراهن سفید بازی خواهد کرد و الاهلی مصر نیز با لباس قرمز به میدان می آید.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران از فدراسیون والیبال، یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های جهان با حضور 6 تیم پیکان ایران (نماینده آسیا)، زنیت کازان روسیه(نماینده اروپا)، کاپیتانس دآرسیبوی پورتو ریکو (نماینده نورسکا)، الاهلی مصر (نماینده آفریقا)، یو پی سی ان آرژانتین (نماینده آمریکای جنوبی) و سادا کروزیروی برزیل(میزبان مسابقات) از پنجم تا نهم آبان ماه پیگیری می شود.
 
** ترین های این جام باشگاه های جهان
مسن ترین تیم: کاپیتانس دی آرسیبو با میانگین ۳۰ سال و دوماه.
جوانترین تیم: پیکان ایران با میانگین سنی ۲۴ سال و ۹ ماه.
بلند قامت ترین تیم: زنیت کازان روسیه با میانگین قدی ۲ متر.
کوتاه قامت ترین تیم: کاپیتانس پورتوریکو با میانگین قدی ۱۹۲ سانتیمتر.
بلندترین بازیکن: عبود الحلیم از الاهلی مصر و کاسرز گومز از کاپیتانس دی آرسیبو پورتوریکو با دو متر و 10 سانتی متر
کوتاه قامت ترین بازیکن: سباستین از آرژانتین با ۱۷۰ سانتیمتر قد
 
** تکنیکال میتینگ برگزار شد
مراسم جنرال تکنیکال میتینگ با حضور اعضای برگزیده fivb و سرمربیان، سرپرستان و پزشکان شش تیم حاضر در یازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان جهان در هتل محل اقامت تیم ها برگزار شد.
این مراسم با تاخیر نیم ساعته به جای ۹ شب به وقت محلی ، ساعت 9 و 30 دقیقه برگزار شد . دلیل این تاخیر ناشی از تاخیر ولادیمیر آلکنو سرمربی زنیت کازان از تمرین تیمش بود .
در این جلسه قوانین بازی ها به اطلاع حاضرین رسید و پس از معرفی اعضای ژوری، داوران و کادرفنی تیم های شرکت کننده به پایان رسید .
هفت داور بین المللی دیدارهای این رقابت ها را قضاوت می کنند که از این جمع دو داور از کشور میزبان برزیل است . تنها سهمیه آسیا نیز متعلق به یک داور از چین شد.
مهدی نفر به عنوان سرپرست، پیمان اکبری به عنوان سرمربی و علی محمدی فر به عنوان پزشک نمایندگان پیکان در جلسه جنرال تکنیکال متینگ بودند.
 
** سالن برگزاری مسابقات
با گذشت دو سال از برگزاری این رقابت ها در شهر بلوهوریزنته، مسئولان میزبان سالن بازی ها را در ٱستانه شروع سومین میزبانی تغییر دادند. ‌دو دوره قبلی این بازی ها در سالن قدیمی مینیه رو برگزار شد، اما این بار سالن کوچک دی وینو براگا با ظرفیت ۵ هزار تماشاگر برای این دوره انتخاب شده است. گفتنی است که سالن غول پیکر مینیه رو، گنجایش نزدیک به ۲۰ هزار نفر را داشت.
 
** پخش مستقیم در ۱۸ شبکه تلویزیونی جهان
کمپانی تلویزیونی master tv مستر تی وی، مسولیت پخش تلویزیونی مسابقات والیبال قهرمان باشگاه های جهان را بر عهده دارد که یک شبکه اختصاصی هم در برزیل به این نام دارد.
به گفته نماینده این کمپانی پخش این بازی ها به بیش از ۱۸ شبکه دنیا فروخته شده است . به گفته وی تمامی بازی ها یازدهمین دوره باشگاههای جهان بطور زنده روی آنتن می رود
 
** گفت و گوی پیمان اکبری با خبرنگار اوتمپو
روزنامه پر تیراژ اوتمپو در برزیل در تبلیغات محیطی سالن بازی ها حضور فعالی دارد.
خبرنگار این روزنامه با حضور در تمرین تیم پیکان با پیمان اکبری گفت و گو کرد. سرمربی به وضعیت تیم پیکان اشاره کرد و گفت: به عنوان نماینده ایران دوست داریم برای کشورمان اعتبار کسب کنیم ‌. هم می خواهیم لذت ببریم و هم به دنبال کسب نتیجه ایم.
وی افزود: هر چند نتیجه گرفتن در جمع بهترین ها کار سختی است و راهیابی به جمع چهار تیم برتر خود افتخاری است و رفتن روی سکو افتخاری بزرگتر