بیوگرافی مهمان خندوانه لوون هفتوان بازیگر ارمنی+ماجرای طلاق و مهاجرت

عکسهای لوون هفتوان بازیگر ارمنی

ماجرای طلاق و مهاجرت مهمان خندوانه لوون هفتوان

زندگینامه لوون هفتوان بازیگر ارمنی+عکس

بیوگرافی مهمان خندوانه لوون هفتوان بازیگر ارمنی

لوون هفتوان | بیوگرافی و عکس لوون هفتوان و همسرش | طلاق و مهاجرت

بیوگرافی لوون هفتوان بازیگر ارمنی مهمان خندوانه+ماجرای طلاق و مهاجرت

لوون هفتوان کیست؟ لوون هفتوان متولد ۶ فروردین ۱۳۴۵ در خانواده ای ارمنی در محله حشمتیه می باشد.

تحصیلات لوون هفتوان: دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه ساهاکیان و متوسطه را در دبیرستان فیروز بهرام گذراند. سال ۱۳۶۳ در رشته هنرهای نمایشی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۶۹ نمایش اسب نوشته محمد چرمشیر را به عنوان پایان نامه خود در رشته بازیگری و کارگردانی به اجرا درآورد.

شروع فعالیت لوون هفتوان:بازی در نقش کوتاهی در فیلم در کوچه‌های عشق ساخته خسرو سینایی از دیگر کارهای او در این دوران می‌باشد. وی وقتی در سال ۱۹۹۱ برای شرکت در یک جشنواره تئاتر در ارمنستان به سر می‌برد پاسپورتش را گم کرد و نتوانست به ایران برگردد. در پی این اتفاق به مسکو رفت و فوق لیسانس خود را در رشته کارگردانی تئاتر از آکادمی هنرهای نمایشی روسیه دریافت کرد.

مهاجرت لوون هفتوان:در سال ۱۳۷۴ به کانادا مهاجرت کرد و با تأسیس کمپانی تولیدات هنری”لماز” و گروه تئاتری”ریرا” در شهر تورنتو تا به امروز نمایشنامه های متعددی را کارگردانی و اجرا کرده که از جمله آنها می توان به: «آهای کی اونجاست؟» (ویلیام سارویان)، «عاشق» (هارولد پینتر)، «دارم خواب می بینم. نمی‌بینم ؟» (لوئیجی پیراندلو)، «مرغ دریایی» ( آنتوان چخوف)، «شاید رویا» ( لوئیجی پیراندلو) و « یکشنبه» (هارچ تارونیان) اشاره کرد. به عنوان بازیگر نیز علاوه بر ایفای نقش در چندین نمایش در برخی از آثار سینمایی همچون «صدای تاریک» ساخته بهروز افخمی نیز حضور داشته است.

بازگشت لوون هفتوان به ایران:لوون در تابستان ۱۳۸۹ پس از ۱۹ سال دوری از وطن به ایران بازگشت. او در ایران نیز به عنوان کارشناس تئاتر همکاری هایی با جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در زمینه داوری و انتخاب نمایشنامه های ایرانی و غیر ایرانی را آغاز کرد و در همین زمان پیشنهاد بازی در فیلم لرزاننده چربی و سپس پرویز را دریافت کرد و دور جدیدی از فعالیتهای او در ایران آغاز شد.

لوون هفتوان | بیوگرافی و عکس لوون هفتوان و همسرش | طلاق و مهاجرت

لوون هفتوان در فیلم دراکولا:آخرین اثر وی حضور در فیلم سینمایی دراکولا به کارگردانی رضا عطاران می باشد که در سال ۹۵ اکران گردید و نقش اصلی این فیلم را ایفا می نمود.

فیلم شناسی لوون هفتوان

 کوپال (۱۳۹۵)

غیر مجاز (۱۳۹۵)

دراکولا (۱۳۹۴)

یک دزدی عاشقانه(۱۳۹۴)

مردی که اسب شد (۱۳۹۳)

پرویز (۱۳۹۱)

لرزاننده چربی (۱۳۹۱)

صدای تاریک (۱۳۹۰)

در کوچه‌های عشق (۱۳۶۹)

لوون هفتوان | بیوگرافی و عکس لوون هفتوان و همسرش | طلاق و مهاجرت

جزئیات مهاجرت لوون هفتوان از زبان خودش:هفتوان درباره سفری که زندگیش را تغییر داد می گوید: در سال ۱۳۷۰ به اولین تئاتر بین المللی ارامنه در شهر ایروان دعوت شدم. دو نمایشنامه داشتیم که یکی “سیاوش” و دیگری “سودابه” که کولاژی از شعر و نمایش نامه های مختلف بود؛ هر دو هم به زبان ارمنی. من چون شش ماه خدمت کرده بودم و هنوز معافی نداشتم، به وزارت ارشاد رفتم و توانستم با سپردن وثیقه اجازه خروج از کشور بگیرم. آن زمان هنوز ارمنستان از شوروی جدا نشده بود و ما برای رسیدن به آنجا باید از طریق مسکو به ایروان می رفتیم. این شکل رفتن هزینه زیادی داشت، به این دلیل تصمیم گرفتیم از راه زمینی و از طریق ترکیه وارد خاک ارمنستان شویم.

جدایی لوون هفتوان

لوون هفتوان که بعد از روسیه به کانادا رفته و در این بین ازدواج هم کرده ولی کارش به جدایی کشیده در جایی دیگر از گفتگوی خود می گوید: هشت نه سال با همسرم در تورنتو زندگی می کردیم و کارمان به جدایی کشید. این جدایی افسرده ام کرد. شبها اغلب از خانه بیرون میزدم و بی هدف رانندگی میکردم. هر وقت و هر جا که خوابم می گرفت، همانجا توی ماشین می خوابیدم. چند بار پلیس مشکوک شده بود و مرا بازخواست کرده بود.