تصاویر تشییع مرضیه حدیدچی دباغ+فیلم و بیوگرافی

تصاویر تشییع مرضیه حدیدچی دباغ

فیلم تشییع مرضیه حدیدچی دباغ

بیوگرافی مرضیه حدیدچی دباغ+عکس

مرضیه دباغ کیست؟

درگذشت مرضیه حدیدچی دباغ

 مرضیه حدیدچی دباغ از مبارزان پیشگام انقلاب اسلامی صبح امروز پنجشنبه پس از گذراندن دوره‌ای بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دار فانی را وداع گفت. وی از بیماری قلبی رنج می‌برد.

مرضیه حدیدچی معروف به طاهره دباغ که در دوران نهضت اسلامی طعم زندان و شکنجه‌های سخت رژیم پهلوی را چشیده بود، پس از پیروزی انقلاب، سوابقی ازجمله حضور در مجلس شورای اسلامی و فرماندهی سپاه همدان را کارنامه خود ثبت کرد.

بیوگرافی مرضیه حدیدچی دباغ

مرضیه حدیدچی معروف به طاهره دباغ متولد ۲۱ خرداد ۱۳۱۸ در همدان  درگذشتهٔ ۲۷ آبان ۱۳۹۵ تهران زندانی سیاسی، فعال مبارزهٔ مسلحانه در زمان حکومت پهلوی و قبل از انقلاب ایران ۱۳۵۷ و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بنیان‌گذاران سپاه پاسداران بود. 

مسافرکشی مرضیه حدیدچی دباغ

دباغ از مسافرکشی خود در سال‌های گذشته برای حل مشکلات اقتصادی چند خانواده گفته‌است. او در دیدار معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری، با اعلام این مسئله اضافه کرد:

«در دوره دوم نمایندگی مجلس برای حل مشکلات اقتصادی چند خانواده، هر ماه مبلغی به آنها کمک می‌کردم. وقتی دوره نمایندگی ام به پایان رسید، دیگر پولی نداشتم به آنها کمک کنم. شب‌ها وقتی که بچه‌ها و همسرم می‌خوابیدند، با ماشین به فرودگاه یا میدان آزادی می‌رفتم و مسافرکشی می‌کردم. البته فقط افرادی که با خانواده بودند را سوار ماشین می‌کردم.»

کتاب خاطرات مرضیه حدیدچی دباغ

خاطرات مرضیه حدیدچی را محسن کاظمی گردآوری کرده و انتشارات سوره مهر در اسفند ۱۳۹۰ آن را در ۳۴۲ صفحه به چاپ رسانده است.

=============

فیلم مصاحبه با مرضیه دباغ

لینک دانلود        لینک کمکی

=============

تشییع مرضیه حدیدچی دباغ

پیکر آن مرحومه ساعت 10 صبح فردا جمعه در صحن حاج آقا مصطفی خمینی مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تشییع و در همان محل دفن خواهد شد.

به گزارش تسنیم مراسم بزرگداشت مرحومه مرضیه حدیدچی دباغ نیز از ساعت 10 الی 11:30 صبح روز یکشنبه 30 آبان همزمان با اربعین حسینی در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

مراس وداع و تشییع پیکر مرحومه «مرضیه حدیدچی دباغ» ساعتی قبل در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد.

آیت الله جوادی آملی ، وزیر بهداشت ، حجت الاسلام مجید انصاری ، حجت الاسلام دعایی و یادگار امام خمینی از جمله شرکت کنندگان در مراسم تشییع این بانوی انقلابی و یار امام راحل و رهبری بودند.

عکسهای تشییع مرضیه حدیدچی دباغ

منبع:ویکی پدیا/مشرق/تسنیم