جعفر والی بازیگر معمای شاه درگذشت+عکس و بیوگرافی

جعفر والی فوت کرد

بازیگر معمای شاه درگذشت+عکس و بیوگرافی

جعفر والی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت

زمان و مکان تشییع و خاکسپاری جعفر والی

جعفر والی بازیگر معمای شاه درگذشت+بیوگرافی و عکس

جعفر والی درگذشت:جعفر والی صبح امروز 27 آذر ماه از دنیا رفت.

علت فوت جعفر والی:این هنرمند پیشکسوت که از 18 آذر ماه به دلیل بیماری، در یک بیمارستان بستری و بعد به بیمارستان «تهران کلینک» منتقل شد، حدود یک ساعت قبل در صبح 27 آذر ماه در بیمارستان درگذشت.این هنرمند به دلیل مشکلات ریوی در بیمارستان بستری بود.

فیلم شناسی و سوابق جعفر والی:جعفر والی که با همراهی ایرج راد و هرمز هدایت درصدد اجرای نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» در جشنواره تئاتر فجر بود، پیش‌تر نمایش‌های «آی باکلاه آی بی‌کلاه»، «چوب به دست‌های ورزیل» و «گاو» را اجرا کرده است.

او در سال‌های اخیر با بازی در دو نمایش«اتاق شماره شش» نوشته خسرو حکیم رابط بر اساس اثری از چخوف و «ویتسک؛ یک داستان ناتمام» نوشته بوشنر هر دو به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر روی صحنه رفت.

بیوگرافی جعفر والی

جعفر والی متولد 1312 تهران، فارغ التحصیل بازیگری از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران است. وی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از سال 1336 شروع کرد. او از سال 1337 به عنوان کارگردان به استخدام وزارت فرهنگ و هنر در آمد و به مدت ده سال در کار دوبله فیلم های سینمایی فعالیت کرد. والی فعالیت در سینمای حرفه ای را از سال 1348 با بازی در فیلم «گاو» آغاز کرد و تا سال 1366 به تدریس بازیگری در دانشکده هنرهای زیبا اشتغال داشت. 

جعفر والی | جعفر والی درگذشت | زمان و مکان تشییع | عکس و بیوگرافی

جوایز جعفر والی

دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه (مریم و می تیل) در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان - ۱۳۷۲

کاندیدای بهترین نقش دوم مرد (پاداش سکوت) در بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر - ۱۳۸۵

کاندیدای بهترین نقش دوم مرد (پاداش سکوت) در یازدهمین دوره جشن خانه سینما - ۱۳۸۶

زمان و مکان تشییع و خاکسپاری جعفر والی:پیکر جعفر والی صبح دوشنبه ساعت 9 از تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران تشییع خواهد شد.

منبع:ایسنا