در رشته های قایقرانی و تیراندازی تعداد بانوان اعزامی به المپیک 2016 ریو چند نفر می باشد؟

تعداد بانوان اعزامی به المپیک 2016 ریو در رشته های قایقرانی و تیراندازی چند نفر است؟

چند بانوی ایرانی در رشته های قایقرانی و تیراندازی به المپیک 2016 ریو اعزام می شوند؟

بانوان اعزامی رشته های قایقرانی و تیراندازی به المپیک 2016 چند نفر هستند؟

در المپیک 2016 ریو چند بانوی ایرانی در رشته های قایقرانی و تیراندازی خواهند بود؟

در رشته های قایقرانی و تیراندازی تعداد بانوان اعزامی به المپیک 2016 ریو چند نفر می باشد؟

1- 3 نفر

2- 5 نفر

3- 6 نفر

جواب : 5 نفر

توضیحات:

المپیک ریو رکورددار بیشترین تعداد حضور زنان در مسابقات المپیک:در این دوره از رقابت‌ها زنان ورزشکار ایران با کسب 9 سهمیه المپیک رکورد بیشترین حضور زنان کشورمان در این رقابت‌ها از المپیک آتلانتا از 1996 تاکنون را زده‌اند. کیمیا علیزاده، لیلا رجبی، نجمه خدمتی، مه‌لقا جام‌بزرگ، گلنوش سبقت‌الهی، زهرا نعمتی، ندا شهسواری، مهسا جاور و الهه احمدی، ملی‌پوشان زن کشورمان در این رقابت‌ها هستند که در رشته‌های تیراندازی، دو و میدانی، پینگ‌پنگ، قایق‌رانی و تکواندو به رقابت می‌پردازند.

مهسا جاور نیز در رشته قایقرانی روئینگ زنان در رقابت‌های انتخابی جواز حضور در ریو را کسب کرد و با این اتفاق تعداد سهمیه‌های زنان المپیکی را از عدد هشت در لندن به 9 افزایش داد. 

المپیک ریو برای نجمه خدمتی ملی‌پوش رشته تیراندازی کشورمان اولین تجربه حضور در رقابت‌های المپیک است. خدمتی در سال 2014 در مسابقات آسیایی اینچئون با مدال طلایی که گرفت خود را مطرح کرد و درحالی‌که تنها 18 سال داشت، روی سکوی قهرمانی رفت. او در حال حاضر رنک دهم تفنگ بادی 10 متر را دارد و کارشناسان تیراندازی معتقدند با انگیزه بالا و جسارتی که دارد، می‌تواند شگفتی‌ساز این رقابت‌ها باشد. منبع:مهرخانه