سریال پایتخت از ساخته های کدام کارگردان است؟

کدام کارگردان سریال پایتخت را ساخته است؟

سریال پایتخت اثر کدام کارگردان است؟

اسم کارگردان سریال پایتخت چیست؟

کارگردان سریال پایتخت چه کسی است؟

سریال پایتخت از ساخته های کدام کارگردان است؟

جواب:سیروس مقدم

توضیحات:

پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم مجموعه سریالی است که از نوروز ۱۳۹۰ از شبکه ۱ سیما پخش شد. در ایام نوروز سال ۱۳۹۲ نیز پایتخت ۲ پخش شد. پایتخت ۳ نیز در سال ۱۳۹۳، و پایتخت ۴ در رمضان ۱۳۹۴ پخش شد.

کارگردان:سیروس مقدم

تهیه‌کننده:الهام غفوری

نویسنده:محسن تنابنده حسن وارسته

بازیگران:محسن تنابنده, ریما رامین فر ,علیرضا خمسه, احمد مهرانفر, مهران احمدی, نسرین نصرتی

موسیقی:آریا عظیمی‌نژاد

مخالفان

احمدعلی مقیمی (نماینده شرق مازندران) نسبت به این مجموعه اعتراض کردند و در نامه‌هایی خواستار قطع آن و عذرخواهی صداو سیما از مردم مازندران و مازندرانیان خارج از استان شدند.

شجاعی کیاسری (نماینده مردم شهرستان‌های ساری در مصاحبه‌ای از این فیلم انتقاداتی کرد

امام‌جمعه بابلسر نیز در نخستین نمازجمعه سال۱۳۹۰ با انتقاد از این سریال گفت «شما باید ببینید که مردم در این سریال‌ها چه می‌آموزند و نکات مثبت این‌ها در چیست؟»

معلمی (نماینده مجلس خبرگان و امام‌جمعه قائم‌شهر) در خطبه نمازجمعه این شهر نیز از این سریال انتقاد نمود.

نماینده مردم ساری در مجلس دربارهٔ ساخت این سریال تصریح کرد: کاری که این صداوسیماانجام داده است، علیرغم همه تذکرات، این کار را حتی استعمارگران اروپایی در کشورهای آفریقایی وقتی مشغول غارت آنها بودند، انجام ندادند.

سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در پیگیری خبرنگار مهر دربارهٔ سریال «پایتخت ۳» با بیان اینکه این سریال هدف و پیام ندارد، اظهار کرد: هزینه‌هایی که برای این سریال شده است در واقع صرف سرمایه‌های نظام است بدون اینکه فایده آموزنده‌ای داشته باشد.

موافقان

سید علی خامنه‌ای خطاب به سیروس مقدم: «یک تکه‌هایی از این کار شما را دیدم. ... «پایتخت». خیلی خوب بود. یک فیلم ایرانی. من همیشه اعتراضم به هنرمندان این است که حتی دیالوگ‌ها را از روی کپی‌های فرنگی انتخاب می‌کنید. این، خب خیلی غلط و بد است. این نه، یک فیلم ایرانیِ کامل و درست است»

عزت‌الله ضرغامی در گفت‌و گویی ضمن حمایت کامل از سریال پایتخت، بر ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی با محوریت قوم‌های مختلف ایرانی تأکید نمود.

علی اکبرطاهایی (استاندار مازندران) نیز روز ۱۲فروردین در ارتباط زنده تلفنی با رادیو ساری، از صدا وسیما به‌خاطر پخش برنامه‌های طنز و سرگرم‌کننده در نوروز امسال و ایجاد نشاط و تزریق روحیه شادی جمعی قدردانی کرد.

ابوالفتح نیکنام (دبیر مجمع نمایندگان مازندران) نیز از پخش سریال نوروزی پایتخت قدردانی کرد.

پایان مجموعه پایتخت

ساخت سری جدید سریال «پایتخت ۵» برای نوروز آینده (۱۳۹۶) سفارش داده شده است و ساخته می‌شود.

منبع:ویکی پدیا