شیخ نمر اعدام شد +دانلود فیلم

دانلود فیلم شیخ نمر  | شیخ نمر اعدام شد

شیخ نمر اعدام شد 

شیخ نمر اعدام شد +دانلود فیلم

اعدام آیت الله نمر باقر النمر و 46 مخالف دیگر در عربستان+ فیلم

شیخ نمر اعدام شد

شبکه العربیه در خبری فوری اعلام کرد وزارت کشور عربستان از اجرای حکم اعدام 47 نفر از اشخاصی که مدعی شده تروریست هستند، خبر داد.

شبکه المیادین نیز در خبری فوری به نقل از وزارت کشور عربستان اعلام کرد شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه از جمله اعدام شدگان است. وی به اتهام واهی اقدامات تروریستی از سوی عربستان اعدام شد.

در بیانیه این وزارتخانه ادعا شده است: بیشتر افرادی که اعدام شده اند، در سلسله حملاتی که القاعده در سالهای 2003 تا 2006 انجام داده، دست داشته اند. پیشتر ایران به عربستان درباره اعدام شیخ نمر باقر النمر هشدار داده بود.

از 47 نفری که وزارت کشور عربستان سعودی از اعدام آنها خبر داد، 45 نفر عربستانی ، یک نفر مصری و یک تن دیگر تبعه چاد است.

شبکه المیادین در خبری فوری به نقل از برادر آیت الله نمر اعلام کرد: امیدواریم واکنشها در سطح این حادثه فجیع و دردناک باشد و از اقدامات مسالمت آمیز فراتر نرود.
حکم اعدام آیت الله نمر در آبان 94 در دادگاه تجدید نظر و دادگاه عالی آل سعود تأیید شد و برگه‌ ای به همین منظور به وزارت کشور ارسال شد تا امضای پادشاه برای انجام این حکم از دفتر پادشاهی گرفته شود.
دادگاهی در عربستان در 15 اکتبر 2014 ( 23 مهر 93) با مطرح کردن اتهامات ادعایی "فتنه انگیزی در کشور،" حکم اعدام آیت الله نمر را صادر کرد.
محاکمه این عالم برجسته شیعه بدون حضور رسانه ها و بدون اجازه به وی جهت دفاع از خود، انجام شد.
دادگاه محاکمه آیت الله نمر در مارس 2013 (اسفند 92) آغاز شد و دادستانی کل عربستان در آن زمان با متهم کردن وی به فتنه انگیزی، اعدام ایشان را خواستار شد. آیت الله نمر در هشتم ژوئیه 2012 (18 تیر 91) به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد.
نیروهای امنیتی سعودی قبل از بازداشت شیخ نمر، خودروی او را تعقیب کرده و به سوی وی تیراندازی کردند، که در نتیجه آن، شیخ نمر به شدت مجروح شد.
در پی بازداشت این عالم برجسته شیعه، فعالیتهای اعتراض آمیز گسترده ای در شرق عربستان روی داد و چندین جوان عربستانی نیز در جریان همین اعتراضها به ضرب گلوله نیروهای امنیتی شهید و یا مجروح شدند.

وزارت کشور عربستان سعودی در بیانیه خود ضمن اعلام خبر اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی مبارز شیعی در عربستان، با استناد به آیاتی از قرآن کریم و احادیث نبوی درباره جزای محاربه، تلاش کرد اعدام این عالم برجسته را توجیه کند

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد در این بیانیه ادعا شده است: امامان و پیشوایان مسلمانان و شریعت بر وحدت کلمه امت، پرهیز از تفرقه، پرهیز از آنچه باعث اختلال در امنیت و جلوگیری از بروز منازعات و پرهیز از مباح شدن سرزمین مسلمانان، پرهیز از نفرت انگیزی، جلوگیری از تباه شدن حقوق و به خطر انداختن منافع تأکید کرده‌اند.

وزارت کشور عربستان در بخش دیگری از بیانیه خود با استناد به روایاتی از پیامبر اکرم(ص) به نقل از منابع اهل سنت افزوده است اگر کسی خواست جمع این امت را به هم بزند گردنش را هرکس که می خواهد باشد، بزنید و این هشداری به فتنه افکنان و تفرقه افکنان و هشداری به کسانی است که به گمراهی خود- که آنان را دچار عذاب دنیا و آخرت می کند- ادامه می دهند.

وزارت کشور عربستان ادامه داد متون قرآن کریم و سنت پاک نبوی درباره سخت گیری و نهی و تهدید است که نظم و نظام امت حفظ می شود تا امت، قدرتمند و مقتدر بماند و امنیت برقرار باشد؛ اما برخی گروههای جنایتکار از مسیر حق گمراه شده‌اند و هوای نفس بر آنها غلبه کرده است و از شیطان پیروی می کنند و اقدامات تروریستی مختلفی مرتکب شده‌اند و خونهای بیگناهان را می ریزند و حرمتهایی را که از نظر دین حفظ آنها لازم است هتک می کنند. امنیت را متزلزل و فتنه افکنی می کنند و نگرانی به وجود می آورند و درباره دین خداوند با جهل و نادانی و هوای نفس حرف می زنند.

وزارت کشور عربستان در ادامه بیانیه خود، اسامی چهل و هفت نفری را که اعدام شده‌اند را اعلام و نام شیخ نمر باقر النمر در ردیف چهل و ششم آن قرار داده است.

این بیانیه افزوده است افراد مجرمی که از آنها نام برده شده است مرتکب جرائم زیر شده اند:

نخست : گرویدن به خط مشی تکفیری شامل عقاید خوارج، مخالفت با کتاب خدا، سنت و اجماع سلف امت و همچنین ترویج شیوه‌های گمراه کننده و تبلیغ آن با شیوه‌های مختلف و نیز عضویت در برخی شبکه‌های تروریستی و اجرای طرحهای جنایتکارانه برای منفجر کردن مجتمع مسکونی حمراء ، منفجر کردن مجتمع مسکونی وینیل ، منفجر کردن مجتمع مسکونی اشبیلیه در شرق شهر ریاض، حمله به مجتمع شرکت عربی سرمایه گذاری نفتی ( ای بی کورپ ) و شرکت پترلیوم سنتر.

این بیانیه افزوده است حمله به مجتمع مسکونی الواحه در استان الخبر در شرق عربستان ، استفاده از بمبهای دست ساز و سلاحهای مختلف گرم، کشتن و زخمی کردن شماری از شهروندان و نیروهای امنیتی و تعدادی از افراد مقیم خارجی ، مثله کردن اجساد آنان ، قصد حمله به مجتمع های مسکونی در سراسر عربستان با انفجار، ‌مسموم کردن آبهای عمومی ، ربودن شماری از افراد مقیم با هدف قتل و مثله کردن بدنهای آنها ، ساخت مواد منفجره و قاچاق آن به عربستان ، در اختیار داشتن سلاح و بمبهای ساخته شده در داخل و وارداتی و در اختیار داشتن مواد منفجره پرقدرت انفجاری و در اختیار داشتن خمپاره و موشکهای متنوع از علل اعدام این افراد است.

-------------------

وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد این افراد روز شنبه و به اتهام دست داشتن در عملیات «تروریستی» اعدام شده‌اند.

بر اساس این بیانیه، بیشتر این افراد در حملات بین سال‌های 2003 تا 2006 که القاعده مسئولیت آنها را بر عهده گرفته بود، دست داشتند.

لازم به ذکر است؛ این تصاویر مربوط به سوء قصد اخیر به شیخ نمر می‌باشد.

دانلود

----------------------------------

شهادت آیت‌الله نمر باقر النمر، با تیر یا شمشیر؟

در حالی که تنها 1 روز از آغاز سال 2016 میلادی می‌گذشت و رسانه‌ها با نوعی «آرامش خبری» مواجه بودند، کمتر کسی تصور می‌کرد دومین روز از سال جدید با خبری متأثر‌کننده و تا حدودی غیر‌منتظره همراه باشد. خبری که از اعدام آیت الله نمر باقر النمر و 46 مخالف دیگر در عربستان حکایت داشت.

خبر اعدام آیت الله نمر باقر النمر در حالی در رسانه‌ها منتشر شد که سازمان‌های حقوق بشری و بسیاری از کشور‌ها پیشتر به عربستان در این خصوص هشدار داده‌بودند. البته سعودی‌ها برای شنیدن و عمل به این درخواست‌ها هیچگاه گوشی شنوا نداشته‌اند. به نوشته «گاردین،» شمار گردن زنی‌ها در عربستان به بالاترین سطح در دو دهه گذشته رسیده‌است. دست‌کم 157 نفر در عربستان در سال 2015 میلادی گردن زده‌شدند.

در این میان، هنوز هیچکس از چگونگی اعدام آیت الله نمر اطلاعات دقیقی در دست ندارد. گردن زدن افراد در عربستان امری رایج است و این کشور به ندرت از «طناب» و «دار» برای مجازات محکومان استفاده می‌کند. بنا بر اعلام وزارت کشور عربستان، «احکام برخی از 47 نفری که به ادعای دست داشتن در اقدامات تروریستی اعدام شدند با شمشیر و احکام برخی با گلوله اجرا شده است.» هنوز معلوم نیست آیت اللهِ شهید نمر در کدام گروه قرار می‌گیرد.

وزارت دادگستری عربستان سعودی نیز مدعی شد: "احکام اعدامی که صبح امروز اجرا شد، در دادگاهی تخصصی صادر شده بود. حکم اعدام آسان نیست و ماهم تمایلی به آن نداریم، ولی اعمال جنایتکارانه این حکم را اقتضا می‌کنند. "

شیخ نمر باقر النمر سال 1959 در "عوامیه" واقع در استان القطیف عربستان، دیده به جهان گشود؛ دارای یک فرزند پسر و سه دختر بود و زمانیکه در با داشتگاه ریاض بود، همسر خود را به دلیل بیماری سرطان از دست داد. تحصیلات آکادمیک را در عوامیه پشت سر گذاشت و پس از آن در سال 1981، برای کسب معارف دینی، عازم شهر مقدس قم در ایران شد. چند سال مسئولیت اداره حوزه امام زمان (عج) در تهران و سوریه را برعهده داشت.

در طول زندگی خود، چندین بار از جانب مقامات سعودی بازداشت شد تا اینکه برای آخرین بار در سال 2012 به برای همیشه بازداشت شد.
در زمان بازداشت و حضور در زندان، چندین بار به ضرب گلوله مقامات سعودی زخمی و بدون معالجه به حال خود رها شد. اولین جلسه محاکمه شیخ در تاریخ 25 مارس 2003 برگزار و 33 اتهام متوجه وی گردید.

سپتامبر 2014 در زندان سیاسی "الحائر" به زندان انفرادی منتقل شد و در 15 اکتبر همین سال حکم ابتدائی اعدام علیه او صادر شد. روز 25 اکتبر، حکم اعدام از جانب دادگاه عالی تصویب شد و به منظور صدور نهائی حکم، پرونده شیخ به "ملک سلمان" –پادشاه سعودی- ارجاع داده شد تا اینکه امروز، آل سعود تیشه به ریش خود زد و در جنایتی آشکار، این روحانی برجسته و آزادی خواه شیعی را به شهادت رساند.

از جمله ویژگی های بارز آیت الله شهید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صاحب خلقی خوش و بسیار پرتلاش و پایبند به اصول دین و ارزش های دینی
طرفدار گفتگو و مسامحه دینی
حامی زندانیان ستمدیده
خواهان اجرای عدالت و آزادی برای تمام شهروندان
مقابله با فساد اجتماعی
از داعیان اصلاح سیاسی و مخالف ظلم و دیکتاتوری
انتخاب شیوه مسالمت آمیز در اعتراضات و مخالفت ها

از جمله فعالیت های ایشان:

احیاء نقش مساجد، نماز جماعت و نماز جمعه
اهتمام به موضوع قبرستان بقیع
تحکیم حقوق شیعیان
تشکیل گروه مخالفان رشد یافته
انتشار مقالات متعدد در موضوعات نقش زن در جامعه، مقابله با عقاید دینی جاهلیت، آسان سازی ازدواج و تبلیغ دینی

------------------------------------

بازتاب خبر شهادت شیخ نمر در رسانه‌های غربی

انتشار خبر شهادت شیخ نمر النمر، روحانی برجسته شیعه عربستانی به دست آل سعود، بازتاب فوری در رسانه های غربی را در پی داشت.

خبرگزاری رویترز، خبرگزاری فرانسه، شبکه راشاتودی، شبکه یورونیوز در خبر اعدام شیخ نمر را فورا بازتاب دادند.

این رسانه های به نقل از وزارت کشور عربستان گزارش دادند : عربستان روز شنبه 47 نفر متهم به تروریسم، که یک روحانی برجسته شیعه را نیز شامل می شد، اعدام کردند.

شبکه خبری یورونیوز و فرانس 24 نیز در زیرنویس خبر فوری خود درباره شهادت شیخ النمر گزارش وزارت کشور عربستان را در این زمینه بازتاب داد.

همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت کشور عربستان از اعدام شیخ باقر نمر النمر رهبر شیعیان این کشور خبر داد. ایتن خبرگزاری به نقل از وزارت کشور عربستان اعلام کرد که این روحانی شیعه را به اتهام تروریسم اعدام کرده است.

شیخ النمر یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی عربستان محسوب می‌شد که در تاریخ 23 مهر 93 به اتهام سرپیچی از پادشاه عربستان و انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.

برهم زدن امنیت کشور، ایراد سخنرانی‌های ضد دولتی و دفاع از زندانیان سیاسی از جمله اتهامات این روحانی شیعه بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

---------------------------------------

بیانیه جامعه روحانیت در پی حکم شیخ نمر

به گزارش جهان به نقل از فارس، جامعه روحانیت مبارز با صدور بیانیه‌ای حکم اعدام آیت الله شیخ نمر را محکوم کرد.

در همین زمینه، حجت‌الاسلام احمد سالک عضو محترم جامعه روحانیت مبارز با اعلام این خبر گفت: در عربستان با روی کار آمدن جوانان نپخته آمریکائی و اسرائیلی صفت ماجرای یمن را به وجود آوردند و یمن برای عربستان یک گرداب خفه کننده شده است و دیر یا زود عربستان سعودی از یمن شکست خواهد خورد.

وی اضافه کرد: حکام سعودی تصمیم داشتند چند روزه کار یمن را تمام کنند ولی در حال حاضر بیش از پنج ماه است گرفتار شده‌اند و شکست‌های پی در پی حکام سعودی را آشفته کرده است. بنابر این موضوع یمن در نظر حکام سعودی یک معضل دیگری است که قابل توجه است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله شیخ نمر در عربستان سعودی یکی از چهره های مبارز و انقلابی با سابقه طولانی می باشند و باید به چند مطلب توجه کرد:

اول اینکه در شرایط کنونی اوضاع و احوال حکام سعودی بهم ریخته است.همین امروز باخبرشدیم هفت یا هشت تا از شاهزاره های عربستانی به پادشاه اشاره کردند که از حکومت جدا شود.یعنی اختلاف درون تشکیلاتی بین حکام سعودی نقطه امیدی برای آینده عربستان است.

نکته دوم اینکه عربستان با روی کار آمدن جوانان نپخته آمریکائی و اسرائیلی صفت ماجرای یمن را به وجود آوردند و یمن برای عربستان یک گرداب خفه کننده شده است و دیر یا زود عربستان سعودی از یمن شکست خواهد خورد.حکام سعودی تصمیم داشتند چند روزه کار یمن را تمام کنند ولی در حال حاضر بیش از پنج ماه است گرفتار شده اند و شکست های پی در پی حکام سعودی را آشفته کرده است.بنابر این موضوع یمن در نظر حکام سعودی یک معضل دیگری است که قابل توجه است.

در حادثه منا هم حکام سعودی بی کفایتی خودشان را نشان دادند و نسبت به مسئله حج هم گرفتار اختلافات درونی هستند.

در این واسطه اعدام آقای نمر مطرح است و حکم اعدام اگر اتفاق بیافتد آثاری خواهد داشت.

خون آقای نمر باعث رشد و بیداری مردم شیعه و سنی عربستان خواهد شد و این بیداری بمبی است بر علیه حکام سعودی و این نکته خیلی مهم است. اگر آنها بی عقلی کنند و آقای نمر را اعدام کنند خون آقای نمر بجوش خواهد آمد و جوشش خون آقای نمر هسته‌های مقاومت را شکل می دهد و زمینه اش هم در عربستان وجودداردو این بر علیه حکام سعودی ساماندهی خواهدشد.

نکته بعد اینکه عربستان به هم خواهد ریخت و اینجور نیست که عربستان بعد از اعدام ایشان آرامش پیداکند.

نکته چهارم اینکه جهان اسلام به خاطر حکم اعدام آقای نمر موضع گیری کردند و اگر اینها دست به اعدام بزنند جهان اسلام علیه حکام سعودی بسیج خواهند شد.

جامعه روحانیت مبارز اعدام آیت الله شیخ نمر توسط دولت عربستان سعودی را محکوم می کند.

--------------

در پی اعتراض به اعدام شهید شیخ نمر، جمع زیادی از مردم مشهد مقابل کنسولگری عربستان سعودی تجمع کرده و پرچم این کشور را پایین کشیدند.

دانلود فیلم

-----------

برگزاری تجمع بزرگ و اعتراض آمیز علما و حوزویان در مسجد اعظم قم

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قم؛مراجع تقلید، علما و اساتید حوزه علمیه قم در پی اعتراض به اعدام شیخ نمر باقر النمر دروس فردا یکشنبه خود را تعطیل کردند.

بر اساس این گزارش، شماری از مراجع تقلید نیز در پی این جنایت آل سعود با صدور بیانه‌های جداگانه اعدام شیخ نمر را محکوم کردند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری،مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن تایید خبر تعطیلی دروس حوزه های علمیهتاکید کرد: حوزه های علمیه سراسر کشور، مراجع تقلید و علما در اعتراض به اینجنایت دروس خود را در روز یکشنبه تعطیل می کنند.

مدیر حوزه های علمیه ازبرگزاری تجمع عظیم روحانیون، اساتیدو طلاب حوزه علمیه قم در مسجد اعظم قم خبر داد و گفت: این تجمع فردا یکشنبه سیزدهم دیماه از ساعت ده صبح با حضور علما و فضلای حوزه در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسرکشور این اقدام ظالمانه عربستان سعودی را محکوم و اظهار داشت: این اقدام عربستان سعودی نشان از عمق قساوت و دشمنی با امت واحده اسلام دانست.

--------------------------------