طولانی ترین خط متروی غرب آسیا

طولانی ترین خط متروی آسیا

 خط متروی غرب آسیا

طولانی ترین خط متروی غرب آسیا کدام است

طولانی ترین متروی غرب آسیا

جواب سوال مسابقه پیامکی برنامه خندوانه امشب جمعه 10 مهر  94

طولانیترین خط متروی غرب آسیا

جواب سوال مسابقه پیامکی برنامه خندوانه امشب جمعه 10 مهر  94

جواب سوال مسابقه پیامکی برنامه خندوانه

طولانی ترین خط متروی غرب آسیا؟

1-استانبول

2- تهران

3- ایروان

برای دیدن پاسخ درست مسابقه پیامکی برنامه خندوانه 

 اینجا کلیک کنید


طولانی‌ترین خط مترو خاورمیانه امروز در تهران افتتاح شد

طولانی‌ترین خط متروی خاورمیانه به طول ۱۲ کیلومتر از چهارراه ولیعصر(عج) تا اتوبان آزادگان در جنوب غربی تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس،  عملیات ساخت بخش جنوبی خط 3 مترو به طول 12 کیلومتر از چهارراه ولیعصر(عج) تا اتوبان آزادگان در جنوب غرب تهران از سال 1386 تا سال 1391 فقط 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشت،  اما در یک رکورد کم نظیر در تاریخ ساخت مترو در ایران از نیمه 1391 تاکنون عملیات ساخت و تجهیز این خط مهم کامل شده و در مرحله بهره برداری قرار دارد.


بخش جنوبی خط 3 مترو به طول 12 کیلومتر در شرایطی بهره برداری می شود که ایستگاه های منیریه، راه آهن، قلعه مرغی، جوادیه و آزادگان به مسافران سرویس دهی می کنند و قطارها تا زمان تکمیل بخش هایی از ایستگاه های شهرک شریعتی، یافت آباد و نعمت آباد، در این 3 ایستگاه توقف نخواهند داشت.


فاز نخست خط سه متروی تهران (بخش میانی) آذرماه 1391 و حدفاصل ایستگاه چهارراه ولیعصر(عج) تا ایستگاه شهید بهشتی به طول 7 کیلومتر به بهره برداری رسید و فردا با افتتاح 12 کیلومتر از این خط (بخش جنوبی) یک گام برای تکمیل طولانی‌ترین و پرمسافر‌ترین خط متروی خاورمیانه (به طول 37 کیلومتر) که قرار است از ایستگاه شهید بهشتی تا منطقه ازگل، نیاوران وشهرک قائم در شمال شرق تهران تا یک سال کاری دیگر به اتمام برسد، باقی می ماند.


برای این پروژه بزرگ شهری 2 هزار میلیارد تومان هزینه شده است که هم از نظر حجم عملیات و هم از نظر میزان بودجه بزرگ ترین پروژه سال شهری به حساب می آید.

خبرگزاری فارس: طولانی‌ترین خط مترو خاورمیانه امروز در تهران افتتاح شد

مراحل آماده‌سازی طولانی‌ترین خط متروی غرب آسیا

صبح امروز خبرنگاران از مراحل آماده‌سازی ایستگاه مترو قائم‌(یکی از ایستگاه های خط ۳ مترو تهران) بازدید کردند. خط ۳ مترو تهران به طول ۳۷ کیلومتر، طولانی ترین خط مترو خاورمیانه است

افتتاح طولانی‌ترین مترو خاورمیانه

فرارو- بخش جنوبی خط 3 مترو از چهارراه ولیعصر(عج) تا آزادگان صبح امروز (2 اردیبهشت) با حضور شهردارتهران و جمعی از مسوولان شهری افتتاح شد.

با افتتاح این بخش از خط 3 مترو 12 کیلومتر از طولانی ترین خط تونلی مترو خاورمیانه زیر بار ترافیک رفت.

بخش جنوبی خط 3 مترو دارای 9 ایستگاه است که امروز پنج ایستگاه ( آزادگان، جوادیه، قلعه مرغی، راه آهن و منیریه) آن افتتاح شد. از این پس ساکنان راه آهن، جوادیه، یافت آباد، ابراهیم آباد، اسماعیل آباد می توانند از این خط مترو استفاده کنند.

همچنین پروژه خط 3 متروی تهران با هدف اتصال جنوب غربی به شمال شرقی و نیز کاهش ترافیک به بهره برداری رسید. 

پروژه خط 3 مترو که هم اینک بخش هایی از آن در حال بهره برداری است، امکان توسعه از شمال شرقی به سمت لواسانات و جنوب غربی به سمت اسلام شهر و فرودگاه امام خمینی (ره) را دارد. 

کل خط 3 متروی تهران 37 کیلومتر است که دارای 27 ایستگاه خواهد بود. عکس های اصغر خمسه عکاس مهر، سید محمود حسینی عکاس تسنیم، امید واهب زاده عکاس فارس و حمیدرضا دستجردی عکاس ایسنا از افتتاح خط جدید مترو را در زیر می بینید.