نتیجه بازی آرژانتین و شیلی 7 تیر 95 فینال کوپا آمریکا 2016 گلها و خلاصه

نتیجه نهایی و دانلود فیلم خلاصه بازی و گل‌های  آرژانتین و شیلی 7 تیر 95 فینال کوپا آمریکا 2016

فیلم خلاصه بازی آرژانتین و شیلی 7 تیر 95 فینال کوپا آمریکا 2016

گل‌های آرژانتین و شیلی 7 تیر 95 فینال کوپا آمریکا 2016 | فینال کوپا آمریکا 2016

آرژانتین و شیلی 7 تیر 95 فینال کوپا آمریکا 95/4/6 

در این ۳۱ مسابقه برگزار شده اتفاقاتی رقم خورد که پیش بینی آن‌ها کاملا غیر ممکن بود؛ مواردی همچون حذف برزیل و اروگوئه و یا باخت ۷بر صفر مکزیک!

در هر صورت بازهم فینال کوپا آمه‌ریکا و باز هم آرژانتین و شیلی؛ آیا آلبی‌سلسته می‌تواند قهرمان کوپا بشود، یا اینکه باشکست در این مسابقه، هت تریک خود را کامل می‌کند و برای سومین بار پیاپی، دست خالی از مسابقات فینال خارج می‌شود!

دوشنبه 1395/04/07 ساعت: 04:30 

فینال مسابقات کوپا آمریکا 2016 : آرژانتین - شیلی 

پخش زنده از شبکه ورزش

پیش بازی آرژانتین شیلی :

آرژانتین 

بردن تمام بازی‌ها و باخت در فینال، یعنی اینکه شما عملاً هیچ کاری را انجام نداده‌اید!

این جمله‌ایست معروف و محبوب که بسیاری از مربیان بزرگ جهان بارها آن‌ را تکرار و روی آن تاکید کرده‌اند. این جمله مصداق بارز شرایط امروز آرژانتین‌است. آلبی سلسته با آمار بردهای ۱۰۰درصدی به فینال رسیده و تا اینجای کار حتی به یک تساوی هم رضایت نداده است. خط حمله فوق‌العاده آن‌ها ۲۳ بار دروازه حریفان را بازکرده‌ و در عوض تنها ۳ گل دریافت کرده‌ است. از طرفی آن‌ها در فینال هر۳ تورنمنت معتبر امسال و سال های گذشته (کوپا۲۰۱۶ - کوپا۲۰۱۵ و جام‌جهانی۲۰۱۴) حضور داشته‌اند و از شانس بد، در دو مورد از آن بازنده جدال نهایی بوده‌اند.

همچون سال های گذشته بازهم لیونل مسی بهترین گلزن تاریخ آلبی‌سلسته بدون شک بار اصلی تیمش را در این مسابقه به دوش خواهد کشید; مرد ۵۵ گله فوتبال آرژانتین، این روز‌ها همه جوره تحسین شده و تحت هیچ شرایطی دوست ندارد ایالات متحده را بدون جام و دست خالی ترک بکند! به‌هر حال آنها پرستاره‌ترین تیم تورنمنت بوده و در اوج آمادگی قراردارند.

چندی پیش دیگو مارادونا طی مصاحبه‌ای خطاب به بازیکنان تیم ملی کشورش گفت که درصورت عدم قهرمانی به آرژانتین بازنگردند!

باید منتظر ماند و دید در نهایت ریش های مسی برای او یک جام ملی را به همراه می‌آورد یا خیر؟

 شیلی

 پس از انجام اولین بازی در کوپا ۲۰۱۶ و باخت به همین آرژانتین فوق‌العاده، کمتر کسی انتظار آن‌را داشت که فینال کوپا ۲۰۱۵، مجدداً تکرار شود! علل‌الخصوص در شرایطی که مکزیک و کلمبیا تیم‌های آماده‌ای نشان می‌دادند و آمریکای میزبان، تنها به فکر قهرمانی بود. به‌هرحال حذف برزیل و اروگوئه هم مزید بر علت شد و خوآن انتونیو پیزی اکنون خود و شاگردانش را در فینال کوپا می‌بیند.

شیلی در مرحله نیمه‌نهایی با بردی ۲بر۰ کلمبیا را شکست داد. در دیداری که بارندگی شدید و طوفان دقایقی مشکل ساز شده بود.

شاگردان پیزی در مجموع چهار دیدار قبلی خود۱۵ مرتبه موفق به گلزنی شده‌اند و این نشان از آن دارد که هر دو تیم از خط حمله‌های قدرتمندی برخوردار هستند.

از طرفی جدال مسی با کلودیو براوو و همچنین الکسیس سانچز جذابیت های این فینال را دو چندان کرده است.

آیا شیلی می‌تواند روند ۴ برد پی در پی خود را همچنان حفظ بکند؟

ترکیب دو تیم:

 آرژانتین:سرخیو رومرو - گابریل مرکادو - اوتامندی - رامیرو موری - مارکوس روخو - آگوستو فرناندز - ماسکرانو - اور بانگا - مسی - هیگواین - دی‌ماریا

 شیلی:کلودیو براوو - ایسالا - گری مدل - گنزالو خارا - بی‌زجور - چارلز آرانگوئیز - گاتو سیلوا - پابلو هرناندز - وارگاس - سانچز - فونزالیدا

 پیش بینی

از سال ۲۰۱۱ به این سو آرژانتین و شیلی ۵ مرتبه با یکدیگر دیدار کرده‌اند که حاصل آن یک برد برای شیلی و ۴ پیروزی برای آرژانتین بوده‌است. پیش بینی مااز این دیدار، بازی‌ای پرگل و در نهایت برد آلبی سلسته خواهد بود! بد نیست بدانید که وارگاس، سانچز، مسی و هیگواین تا به اینجای کار در مجموع ۱۸ بار موفق به گلزنی شده‌اند.

در ضمن یادمان نرود، شیلی در بدترین حالت خود، توان آن‌را دارد که بازی را در ۹۰ دقیقه به تساوی بکشاند تا در ضربات پنالتی شانس قهرمانی خود را دو چندان بکند!

خلاصه بازی:در حالی که دیدار دو تیم در مرحله گروهی با شکست شیلی همراه بود و آرژانتین در تمام مراحل این رقابت‌ها توانسته بود بردهای خوبی مقابل رقیبان به دست آورد،‌ در نهایت این شیلی بود که برنده دیدار فینال بود و آرژانتین و مسی بار دیگر دستشان از جام کوتاه ماند.

ستاره دیدار بدون شک کلودیو براوو، گلر شیلی بود. او در وقت‌های اضافه، ضربه سرجیو آگوئرو را با نوک انگشتانش از درون دروازه بیرون کشید و در ضربات پنالتی نیز پس از آنکه مسی ضربه اش را به آسمان زد،‌ براوو توانست ضربه پنالتی بیلیا را مهار کند. بدین ترتیب بود که آرژانتین برای سومین بار بار در سه سال اخیر، در فینال ها مغلوب می‌شود و سومین جام را نیز از دست می‌دهد.

 شیلی با دو تغییر نسبت به بازی نیمه نهایی که 2-0 مقابل کلمبیا پیروز شده بود در میدان ظاهر می‌شد. آرتورو ویدال که به دلیل محرومیت در دیدار قبل نتوانسته بود تیمش را همراهی کند،‌در این دیدار از ابتدا در ترکیب شیلی حضور داشت. همچنین دیاز نیز توانسته بود از ابتدا به میدان برود. در آن سوی میدان، دی‌ماریا که از مرحله گروهی مصدوم شده بود، به جای اسکیل لاوتزی مصدوم به میدان رفت و بیلیا جانشین آگوستو فرناندس شده بود.

تصمیم عجیب داور، اخراج دیاز در دقیقه 28 بازی بود. او که در دقیقه 16 روی مسی خطا کرده بود و کارت گرفته بود،‌ به خاطر یک خطای دیگر روی مسی کارت زرد دوم را در فاصله 12 دقیقه از کارت اول دریافت کرد و از زمین اخراج شد و این در حالی بود که اعتراضات بسیاری به این تصمیم داور انجام شد. در حالی که به نظر می‌رسید کنترل بازی از دست داور خارج شده، او روی صحنه تکل مارکوس روخو روی ویدال، اخراج دیاز را جبران کرد و مدافع آرژانتین را با کارت قرمز مستقیم روبرو کرد که این تصمیم هم با اعتراضات بسیاری همراه بود.

 مثل فینال جام جهانی، گونزالو هیگواین در این فینال نیز یک موقعیت طلایی را بدست آورد که خیلی راحت آن را از دست داد. ضربه او که قصد داشت به صورت چیپ از بالای سر کلودیو براوو وارد دروازه شود،‌ با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت. همینطور سرجیو آگوئرو که در دقیقه 85 روی حرکت دیدنی مسی صاحب توپ شد ولی ضربه او نیز با واکنش خوب براوو روبرو شد.

 بدین ترتیب، مانند فینال سال گذشته، سرنوشت دیدار فینال به ضربات پنالتی کشیده شد و بار دیگر شیلی توانست به قهرمانی برسد و باز هم دست مسی و یارانش از یک جام ملی دور ماند تا این حسرت همچنان برای او و آرژانتینی ها ادامه داشته باشد.

مسی از تیم ملی آرژانتین خداحافظی کرد

بامداد امروز در نیوجرسی، فینال کوپا امه ریکا سنتناریو بین شیلی و آرژانتین برگزار شد و همچون سال گذشته، این شیلی بود که در ضربات پنالتی به پیروزی دست یافت. در ضیافت پنالتی ها مسی یک پنالتی خود را از دست داد. این سومین فینال متوالی بود که مسی با تیم آرژانتین شکست می خورد(جام جهانی 2014، کوپا 2015 و کوپا 2016).


 لئو مسی پس از خروج از رختکن مقابل خبرنگاران قرار گرفت و خبر از خداحافظی خود داد:" لحظات دشواری برای هرگونه تجزیه و تحلیل شکست است. در رختکن به این فکر می کردم که تیم ملی دیگر برای من تمام شده است. خداحافظی فقط به صلاح من نیست که به صلاح همه است. خیلی ها دوست دارند من با تیم ملی وداع کنم.

 نمی خواستیم فقط به فینال برسیم بلکه هدف ما فقط قهرمانی بود. خیلی سعی کردم تا بالاخره با آرژانتین قهرمان شوم اما رسیدن به 4 فینال و قهرمان نشدن واقعا دشوار است و حس بدی به من می دهد. همه کار کردم ولی نشد.

الان حس غمگینی فراوانی دارم. پنالتی ای را از دست دادم که برایم بسیار مهم بود. باورنکردنی است ولی این اتفاقی است که افتاده. دومین بار متوالی است که در پنالتی ها مغلوب می شویم. سومین فینال متوالی که می بازیم. تلاش داشتیم طلسم را بشکنیم ولی نشد." 

حال باید دید مسی که این تصمیم را در شرایط بد احساسی گرفته است، در روز های آتی از تصمیم خود صرفنظر خواهد کرد یا خیر.

نتیجه نهایی:  آرژانتین 0   شیلی 0   پنالتی 2-4

  دانلود فیلم خلاصه بازی و پنالتی آرژانتین شیلی    لینک دانلود

 دانلود فیلم مراسم اهدای جام قهرمانی کوپا آمریکا به شیلی   لینک دانلود

 منبع:ورزش 3