نتیجه بازی ایران و قطر جام جهانی 2018 پنجشنبه 11 شهریور 95+خلاصه و گلها

نتیجه بازی ایران و قطر مقدماتی جام جهانی 2018 پنجشنبه 11 شهریور 95

خلاصه نتیجه بازی ایران و قطر جام جهانی 2018 پنجشنبه 11 شهریور 95

گلهای بازی ایران و قطر جام جهانی 2018

خلاصه و گلهای نتیجه بازی ایران و قطر مقدماتی جام جهانی 2018 پنجشنبه 11 شهریور 95

ایران و قطر : مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه

پنج‌شنبه 1395/6/11 ساعت: 21:00 / پخش زنده: از شبکه سه

پیش بازی ایران و قطر 11 شهریور 95:

حرکت ایران به سمت روسیه از فردا آغاز می شود. ایران چشم انتظار یک برد برابر قطر و شروعی مقتدرانه در دیدارهای انتخابی جام جهانی است.

ایران به خوبی می داند اگر نمی خواهد صعودش به جام جهانی ۲۰۱۸ به بازی آخر و احتمالات کشیده شود باید در خانه به هیچ تیمی رحم نکند.

در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه آسیا ۱۲ تیم در دو گروه ۶ تیمی قرار گرفته اند. در گروه A آسیا ایران، قطر، چین، سوریه، کره جنوبی و ازبکستان قرار دارند و در گروه دیگر ژاپن، امارات، تایلند، عراق، عربستان و استرالیا دیده می شوند.

فرمول صعود هم همان فرمول همیشگی است تیم های اول و دوم مستقیما راهی روسیه می شوند و تیم پنجم آسیا هم پای به بازی پلی آف می گذارد.

با این حساب تیم ملی باید به دنبال اول یا دوم شدن در گروه خود باشد. در این گروه کره جنوبی را باید رقیب اصلی دانست. ضمن اینکه ازبکستان، قطر و چین را هم نباید دست کم گرفت.

حریف مرموز

در دوره قبل قطر برای ایران مزاحمتهایی ایجاد کرد. در بازی رفت در تهران موفق شد با یک بازی تدافعی ایران را متوقف کند و فردا باید کاملا هوشیار بود.

قطر حریف دست و پابسته ای برای ایران نخواهد بود. مربی گری این تیم بر عهده خوزه دانیل کارنو اروگوئه ای است. این مربی ۵۳ ساله پس از حضور موفق در لیگ قطر حدود یک سالی است که هدایت این تیم را برعهده گرفته و جوانگرایی را در دستور کارش قرار داده است. او عنوان کرده برای برد به تهران آمده است.

ترکیب قطر شامل بازیکنانی است که در لیگ ستارگان این کشور توپ می زنند. البته آنها یک لژیونر هم دارند. اکرم عفیف بازیکن اسپورتیگ خیخون اسپانیا است. بیشتر بازیکنان قطر را بازیکنان دو تیم لخویا و السد تشکیل می دهند. چندین بازیکن این تیم هم اصلیتی قطری ندارند و پس از چند سال اقامت در قطر مجوز بازی برای این تیم آسیایی را کسب کردند به همین دلیل کارلوس کی روش قطر را تیمی بی هویت خوانده است. معروف ترین خارجی های قطر، زوج اروگوئه ای- برزیلی خط حمله این تیم متشکل از سوریا و تاباتا است.قطر در مرحله قبلی رقابتها با چین، مالدیو، بوتان و هنگ کنگ هم گروه بود که به عنوان تیم اول صعود کرد.

در دیگر بازی های گروه اول آسیا، فردا ازبکستان میزبان سوریه است و کره جنوبی به مصاف چین می رود. ایران پس از بازی فردا با قطر، سه شنبه میهمان چین است.

 کار سخت کی‌روش

کارلوس کی‌روش سعی کرده تیم ایران را نسبت به جام جهانی ۲۰۱۴ جوان کند. این تیم هم اکنون منتظر درخشش جوانانی مثل سردار آزمون و علیرضا جهانبخش است. حدس زدن ترکیب ایران برای بازی فردا سخت است. با این حال احتمال دارد در درون دروازه علیرضا بیرانوند به علیرضا حقیقی ترجیح داده شود. در قلب دفاعی از بین مرتضی پورعلی گنجی، سیدجلال حسینی و پژمان منتظری یکی بیرون می نشیند که احتمالا پورعلی گنجی باشد. در سمت راست شاید رامین رضاییان به وریا غفوری ترجیح داده شود. در سمت چپ هم انتخاب بین احسان حاج صفی و میلاد محمدی خواهد بود. در میانه میدان احتمال بازی سعید عزت اللهی و آندرانیک تیموریان وجود دارد. اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش و وحید امیری(مهدی ترابی) جلوتر از این دو بازی خواهند کرد و در خط حمله هم سردار آزمون انتخاب اول خواهد بود.

جایگاه در رده بندی فیفا:

ایران: ۳۹ / قطر: ۸۰.

آمار ویژه:

*در بین بازیکنان ایران چهار بازیکن سابقه گل زدن به قطر را دارند؛ اشکان دژاگه و احسان حاج صفی ۲گل، سردار آزمون و رضا قوچان نژاد یک گل.

*آخرین ملاقات ایران و قطر در جام ملتهای آسیا بود که ایران با تک گل سردار آزمون حریف را شکست داد.

*از بین بازیکنان ایران مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری و اشکان دژاگه در تیم های قطری توپ می زنند.

*قطر در دو سفر آخرش به تهران به ایران نباخته است.

*در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ ایران و قطر چهار بار برابر هم قرار گرفتند. سه بازی مساوی شد و یک بار ایران به برد رسید.

*کارلوس کی روش پنج بار مقابل قطر مربی گری کرد که حاصلش دو برد و سه تساوی بوده است.

*این دو تیم در راه جام جهانی ۸ بار با هم بازی کردند نتیجه کار برای ایران ۴ برد، ۳ مساوی و یک باخت بوده است. ایران هشت سال است به قطر نباخته است.

*تیم ملی ۱۱۹۸ روز است شکست نخورده است.

* سرمربی اروگوئه‌ای تیم ملی قطر هم در ۷۲ درصد بازی‌هایی که هدایت این تیم را عهده‌دار بوده پیروز شده است.

* ایران در سه بازی اخیر مقابل قطر گل نخورده و آخرین مسابقه‌ای که در تهران برابر قطر انجام شده ایران گل نزده است.

* هادی عقیلی، مهدی رحمتی، علی کریمی و جواد نکونام در آخرین بازی ایران برابر قطر بودند که اکنون حضور ندارند و در تیم ملی قطر هم تنها یک بازیکن مانده است.

* ایران در تمام ۲۱ بازی اخیر(به غیر از دیدار برابر آرژانتین) ایران گلزنی کرده است.

سابقه تقابل دو تیم:

تعداد بازی 20

برد ایران 12

مساوی  5

برد قطر 3

تیم داوری: پریرا هتیکان کانامگه،پالیا گروگه و هماسونگا پالیتا هر سه ازسریلانکا.

ترکیب دو تیم: 

در آخرین بازی روز اول گروه B مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا تیم ملی ایران از ساعت 21 امشب به مصاف تیم ملی قطر خواهد رفت.

 کارلوس کی‌روش برای این مسابقه علیرضا بیرانوند را درون دروازه قرار داده است؛ سید جلال حسینی و پژمان منتظری دو مدافع میانی ایران هستند و رامین رضائیان و احسان حاج‌صفی به ترتیب در سمت راست و چپ خط دفاعی به کار گرفته شدند.

 آندرانیک تیموریان و سعید عزت‌اللهی دو هافبک دفاعی ایران هستند و جلوتر از آنها اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش بازی می‌کنند؛ مهدی طارمی و سردار آزمون نیز دو مهاجم تیم ملی ایران مقابل قطر خواهند بود.

 ترکیب ایران مقابل قطر به صورت زیر است:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، آندرانیک تیموریان، سعید عزت‌اللهی، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون.

تیم ملی قطر برای این بازی با ترکیب کلود امین، عبدالکریم حسن، پدرو میگوئل، احمدیاسر محمدی، لوئیس مارتن جونیور، رودریگو تاباتا، بوعلم خوخی، کریم بوضیاف، علی اسد، حسن الهیدوس و سباستیان سوریا بازی می‌کند که خوزه کارنو سرمربی این تیم از سیستم 2-5-3 استفاده کرده است.

دانلود فیلم خلاصه و گلهای ایران و قطر 11 شهریور 95

خلاصه بازی ایران و قطر 11 شهریور 95 :  

اخطار 

اشکان دژاگه (34) - پژمان منتطری(88) از ایران

شرح نیمه اول بازی ایران و قطر:

تیم ملی ایران در نهایت نتوانست از فرصت های به دست آمد استفاده لازم را ببرد و در نهایت بازی را در نیمه اول با تساوی به اتمام رساند. 

بازی با حملات ایران آغاز شد و همانطور که از قبل قابل پیش بینی بود ملی پوشان با حملات حداکثری هواداران توانستند دروازه قطری ها را با تهدید مواجه کنند، هر چند پس از 10 دقیقه ابتدایی قطری ها توانستند کمی خود را پیدا کنند اما بازهم این ایران بود که سوار بر بازی به کار خود ادامه می داد. موقعیت هایی که اغلب آنها از روی شوت های راه دور و یا سانتر از جناحین پدید می امد دروازه حریف ایران را با خطرات جدی روبرو ساخت اما در نهایت هیچ یک از آنها کارگر نیفتاد، البته در این میان قطری ها نیز توانستند در یکی دو فرصت دروازه ایران را  با تهدید مواجه کنند اما زور کافی را برای باز کردن دروازه ایران نداشتند. 

در نهایت و در حالی که اعتراض به داور از سوی ایرانی ها به حداکثر خود رسیده بود نیمه اول به اتمام رسید تا دو تیم این نیمه را بدون گل راهی رختکن شوند.

 شرح گل های بازی ایران و قطر:

ایران 1 قطر 0 (دقیقه 4+90، رضا قوچان نژاد) : در آخرین دقیقه بازی و در حالی که ایرانی ها امیدی به باز کردن دروازه حریف نداشتند اشتباه دروازه بان قطری باعث به وجود آمدن یک موقعیت طلایی برای ایران شد و همکاری انصاری فرد و رضا قوچان نژاد باعث گلزنی گوچی شد.

 ایران 2 قطر 0 (دقیقه 9+90، علیرضا جهانبخش) : پس از جنجال های به وجود آمده بازیکنان ایران در حمله پایانی خود توانستند حداکثر استفاده را ببرند و غلیرضا جهانبخش با شوتی دقیق از پشت محوطه جریمه دروازه حریف را باز کرد.

 بهترین بازیکن بازی ایران و قطر:

علی رضا جهانبخش و پژمان منتطری را می توان بهترین بازیکن ایران در این دیدار دانست، پژمان در دفاع بی نقص طاهر شد و جهانبخش نیز یکی از اصلی ترین مهره های هجومی ایران محسوب می شد ضمن اینکه می توان از رضا قوچان نژاد و سیدجلال حسینی و بیرانوند نیز نام برد که در انجام وظایف خود موفق بودند. جهانبخش و گوچی در این بازی موفق شدند با گل های خود سه امتیاز شیرین برای ایران به ارمغان بیاورند.

 اتفاق ویژه بازی ایران و قطر:

درگیری های شدید در این بازی را می توان ویژه ترین اتفاق ممکن دانست، درگیری هایی که پس از گلزنی ایران به اوج رسید و پس از ورود نکونام و سپس مربی حریف جو وجشتناکی را در آزادی به وجود آورد به طوری که تمام عوامل موجود دور زمین به داخل زمین چمن آمدند و به جدا کردن طرفین و خواباندن قائله پرداختند، درگیری هایی که داور این میدان را می توان اصلی ترین عامل آن دانست، داوری که در بازی رفت ایران و کره جنوبی در بازی های مقدماتی جام جهانی گذشته نیز با کی روش درگیر و در نهایت باعث محرومیت او شده بود. وقت کشی قطری ها و بازی های روانی آنها و پس از نوع قضاوت داور سریلانکایی مهمترین علت به وجود آمدن این درگیری شدید بود.

دقایق حساس بازی ایران و قطر:

دقیقه 2 – اولین حمله ایران در دقیقه دوم بازی انجام شد اما ضربه سر سردار آزمون قدرت کافی ر ابرای باز کردن دروازه قطر نداست. 

دقیقه 3 – یک سانتر دیگر از ملی پوشان ایران و بازهم حمله دیگر ایرانی ها اما این بار لکومته توپ را از روی سر مهاجمان ایران دور کرد و توپ برگشتی را جهانبخش به سوی دروازه قطری ها زد اما این موقعیت نیز از دست رفت. 

دقیقه 5 – ضربه ایستگاهی ایران را دژاگه از جناح چپ روی دروازه قزری ها فرستاد اما این توپ نیز با ضربه سر مهاجمان ایران سودی برای کشورمان نداشت.


دقیقه 6 – یک بار دیگر دژاگه از کنار خط دفاعی حریف خود را به محوطه جریمه این تیم رساند اما توپ این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 12 – سباستین سوریا اولین حمله خطرناک قطری ها را موجب شد، فرار و سپس ضربه محکم او از زاویه بسته را بیرانوند مهار کرد.

دقیقه 14 – فرار طارمی از بین مدافعان قطر موقعیت بعدی ایران را به وجود آورد اما لکومته سریع تر از او به توپ رسید و خطر را از روی دروازه خود دور کرد.

دقیقه 17 – پس از  اشتباه حاج صفی در دور کردن توپ، حسن الهیدوس در قسمت چپ دفاعی ایران صاحب توپ شد اما ضربه او را بیرانوند مهار کرد.

دقیقه 18 – ضربه ایستگاهی که نصیب ایران شد را عزت اللهی از پشت محوطه جریمه به سوی دروازه قطر زد اما ضربه آرام او را لکومته مهار کرد. 

دقیقه 19 – شوت پشت محوطه جریمه اشکان با اختلاف از کنار دروازه لکومته به بیرون رفت.

دقیقه 23 – پاس زیبای طارمی بین مدافعان قطر به آزمون رسید اما او این توپ را به بدترین شکل از دست داد.

دقیقه 32 – حرکت زیبای جهانبخش موقعیت خوبی را برای او به وجود آورد اما شوت سنگین او در حالیکه می توانست آزمون را صاحب توپ کند از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 35 – ضربه کرنر تاباتا از جناح چپ ایران با واکنش بیرانوند و سپس مدافعان از محوطه خطر ایران دور شد.

دقیقه 43 – پس از اشتباه داور در گرفتن خطا برای ایران موقعیت خوبی نصیب قطری ها شد اما ضربه آنها از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 48 – کرنر ارسالی قطری ها روی دروازه ایران ایجاد خطر کرد اما بیرانوند این توپ را نیز از روی سر مهاجمان حریف دور کرد. 

دقیقه 52 – ضربه کرنر دژاگه در حالی که توسط دروازه بان قطری از روی خط برگشت داده شد توسط کمک داور به نشانه بیرون رفتن از زمین متوقف شد. 

دقیقه 58 – پاس دیدنی جهانبخش در محوطه جریمه به اشکان رسید اما تعلل این بازیکن باعث از دست رفتن موقعیت خوبی شد.

دقیقه 60 – حرکت ترکیبی آزمون و طارمی نتیجه برای ایران نداشت تا این موقعیت هم از دست برود. 

دقیقه 61 – سانتر جهانبخش روی دروازه قطری ها با واکنش لکومته از روی دروازه این تیم دور شد.

دقیقه 71 – سانتر رضاییان با پرواز آزمون چیزی نمانده بود اولین گل را برایب ایران به وجود بیاورد اما بازهم لکومته این توپ را از آن خود کرد. 

دقیقه 73 – ضربه کرنر ارسالی از سوی آندو تیموریان با ضربه سر سیدجلال حسینی با اختلاف کمی از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.

دقیقه 88 – موقعیت استثنایی از روی سانتر قوچان نژاد به دست آمد اما ضربه سر انصاری فرد راهی به دروازه حریف نیافت.

نتیجه بازی: ایران 2  قطر 0