پیش بینی هواشناسی شنبه 28 اذر 94

 هواشناسی شنبه 28 اذر 94

وضعیت آب و هوا شنبه 28 اذر 94

 هواشناسی روز شنبه 28 اذر 94

پیش بینی وضعیت آب و هوای روز شنبه 28 اذر 94 

پیش بینی هواشناسی شنبه 28 اذر 94

اداره‌کل هواشناسی استان زنجان از کاهش شدید دما در روز گذشته خبر داد و گفت: شهر زنجان با دمای منفی 12 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان در کشور شناخته شد. 

‌حسین سلطانی اظهار کرد: زنجانی‌ها این روزها سرمای زمستانی را تجربه می‌کنند که انتظار داریم این روند تا هفته آینده ادامه داشته و وضعیت دما در همین شرایط باقی بماند.


‌وی تصریح کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی انتظار داریم امروز آسمان زنجان قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی باشد و وزش باد نسبتا شدید در بیست و چهار ساعت آینده دور از انتظار نخواهد بود. 


‌سلطانی ادامه داد: برای فردا نیز با توجه به عبور سامانه بارشی انتظار داریم در برخی نقاط بارش پراکنده برف گزارش شود، ولی این سامانه قدرت چندانی نداشته و انتظار بارندگی چندانی را نیز نداریم.

‌این مسئول برای هفته آینده نیز روزهای آرام جوی را پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط انتظار داریم جوی آرام تا اواسط هفته آینده در استان حاکم باشد.

دمای 5 استان زیر صفر میشود

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا جمعه 27 آذر در برخی نقاط غربی و شمال غربی کشور شاهد بارش پراکنده برف و باران خواهیم بود، گفت: امروز دمای هوای شهرستان‌های 5 استان، زیر صفر درجه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا گودرزی در رابطه با وضعیت هوا در استان زنجان اظهار کرد: دمای استان زنجان امروز به 4 درجه رسیده است، که فردا جمعه 27 آذر به 9- درجه و روز شنبه 28 آذر دمای استان زنجان به 12- خواهد رسید.

وی ادامه داد: امروز پنجشنبه 26 آذر دمای هوای شهر کرد به 10درجه زیر صفر، استان مرکزی شهر اراک به 9 درجه زیر صفر (شازند اراک 18- درجه)،خیرآباد زنجان 18 درجه زیر صفر، کوهرنگ شهرستان چهارمحال بختیاری به 17 درجه زیر صفر، زرینه در استان کردستان به 15 درجه زیر صفر رسیده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا جمعه 27 آذر بیشترین بارش باران در نوار غربی کشور رخ خواهد داد تصریح کرد: بیشتر بارش باران در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،شمال اردبیل، ایلام، شهرهای شمالی خوزستان، کردستان، کرمانشاه، نواحی غربی گیلان، لرستان، چهارمحال بختیاری و شهرهای شمالی کهکیلویه بوبر احمد و همدان بارش برف و باران به صورت پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی مطرح کرد: در در اواخر امشب پنج شنبه 26 آذر در ناحیه نوار غربی کشور عبور امواج ضعیف پیش بینی شده است و بارش پراکنده برف و باران در برخی نقاط غربی و شمال غربی کشور خواهیم داشت.

وی در رابطه با دمای هوای پایتخت عنوان کرد: امروز دمای هوای شهر تهران 9 درجه و همچنین صبح فردا جمعه 27 آذر دمای هوای تهران 2 درجه پیش‌بینی می‌شود.
منبع: میزان


بندرعباس؛ کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:دریا در این مدت آرام است و هیچگونه نوسنات دمایی نیز نخواهیم داشت.

حمزه نژاد گفت: در ۲۴ساعت گذشته شهرستان حاجی آباد با ا درجه سانتی گراد سردترین و شهرستان جاسک با۲۶درجه سانتی گراد گرم ترین نقاط استان بودند.

وی نوسانات دمایی بندرعباس را ۱۱تا۲۵درجه ی سانتی گراد عنوان کرد.


تهران

براساس نقشه‌های هم دیدی و آینده‌نگری و طبق تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی‌، امروز هوا در اغلب مناطق کشور آرام است.

از اواخر وقت امروز پنج‌شنبه، ابرناکی در غرب کشور افزایش یافته و روز جمعه در غرب، دامنه‌های غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود.

‌این شرایط ‌به طور خفیف در استان‌های آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی، شمال استان اردبیل، استان گیلان و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز نیز رخ خواهد داد.

روز شنبه شاهد کاهش ناپایداری‌ها از نیمه غربی کشور خواهیم بود.

امروز پنج‌شنبه 26 آذرماه، آسمان استان تهران کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبار محلی و در اواخر وقت امروز رشد ابر در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما امروز در تهران به ترتیب 8 درجه و 1- درجه است.

همچنین روز آینده آسمان استان تهران نیمه‌ابری در ارتفاعات بارش پراکنده همراه با مه رقیق خواهد بود؛ روز شنبه 28 آذرماه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری، گاهی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی و در طول روز وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما در روز شنبه در این استان به ترتیب 8 و صفر درجه است.

در استان خراسان شمالی امروز، آسمان نیمه‌ابری و مه‌آلود و احتمال بارش پراکنده وجود دارد، بیشینه و کمینه دما امروز در این استان به ترتیب 5 ‌درجه و 1- درجه است؛ همچنین روز آینده آسمان استان خراسان شمالی نیمه‌ابری و مه‌آلود در پاره‌ای نقاط با احتمال بارش پیش‌بینی می‌شود.

در استان خراسان رضوی، امروز آسمان کمی ابری تا نیمه‌ابری، در پاره‌ای نقاط مه صبحگاهی مشاهده می‌شود، بیشینه و کمینه دما در این استان امروز 7 درجه و 1- درجه است.

طی دو روز آینده نیز آسمان استان خراسان رضوی کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش ملایم باد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: فارس

لرستان؛ بنابر این گزارش هوای لرستان در روز جمعه با توجه به گذر امواج ناپایدار از روی جو منطقه ابرناکی و وقع رگبارهای پراکنده باران پدیده غالب هوای استان خواهد بود.

در 24 ساعت گذشته ازنتا با 13 درجه زیر صفر و پلدختر با 15 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.

دمای هوای خرم آباد مرکز استان هم در این مدت در سردترین زمان 1 درجه زیر صفر و در گرمترین زمان 11 درجه بالای صفر بوده است.

دمای هوای شهرستان سردسیر ازنا نیز هم اکنون 10 درجه زیر صفر است.

سنندج،کارشناس اداره هواشناسی استان کردستان گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی، استقرار جریانات پایدار و سرد را بر سطح استان خواهیم داشت که پیامد آن هوای سرد و ابری، تشکیل مه و کاهش دید در برخی نواحی می باشد.


وی افزود: در طول روز جمعه، موج ضعیفی از هوای ناپایدار از جنوب استان گذر می‌کند که برای نواحی جنوبی و شرقی استان(سنندج، کامیاران، قروه و دهگلان) احتمال بارش‌‌‌های ضعیف و پراکنده برف پیش بینی می شود.

کارشناس اداره هواشناسی کردستان بیان کرد: از لحاظ دمایی همچنان تداوم سرما و یخبندان را تا اواسط هفته آینده شاهد خواهیم بود.


قزوین؛آرش بهاروند احمدی افزود: از ساعات بعد از ظهر امروز با افزایش ابر در برخی مناطق این استان با بارش پراکنده برف مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه این موج ضعیف تا فردا بعد از ظهر از آسمان استان قزوین خارج می‌شود، افزود: در مناطق کوهستانی و ارتفاعات شمالی این استان بارش پراکنده برف، مه‌آلودگی و کاهش دید افقی برخی محورهای مواصلاتی و گردنه‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: از بعدازظهر روز جمعه 27 آذرماه سال جاری با کاهش ابر و بارش در این استان، دمای هوا نیز تا چند درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

بهاروند احمدی عنوان کرد: از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده سامانه هوای پایدار و آسمانی صاف برای استان قزوین پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول با اشاره به کمینه و پیشینه دمای هوا در شهر قزوین طی روز گذشته تشریح کرد: شهر قزوین در سردترین ساعات با 6 درجه سانتی‌گراد زیر صفر و در گرم‌ترین ساعات با 6 درجه سانتی‌گراد بالای صفر از سوی ایستگاه‌های هواشناسی گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین به گرم‌ترین و سردترین نقاط استان طی روز گذشته اشاره کرد و گفت: شهر آوج در سردترین ساعات با 12 درجه سانتی‌گراد زیر صفر و شهر رازمیان با 10 درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط این استان بودند.


 کرمان ؛ حمیده حبیبی با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان این استان صاف تاکمی ابریست، افزود: در پاره ای از نقاط، افزایش باد پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حالیکه منوجان و قلعه گنج در 24 ساعته گذشته با 22درجه ی سانتیگراد، گرم ترین روز را پشت سر گذاشته اند ،کرمان ، شهربابک و لاله زار با 7درجه سانتی گراد زیر صفر خنک ترین نقاط استان به ثبت رسیده اند.


حبیبی حداقل دمای هوای امروز کرمان را 7 درجه ی سانتیگراد زیرصفر اعلام و تصریح کرد: امروز دمای کرمان در گرم ترین ساعات به 13درجه ی سانتیگراد می رسد.


زاهدان؛ فرجی با توجه به وزش بادهای جنوب غربی شاهد افزایش دما در سطح سیستان و بلوچستان بودیم افزود: امروز با نفوذ توده هوای سرد به استان در اکثر نقاط وزش باد از سمت شمال، شمال غرب رخ خواهد داد که این وزش باد در شمال و جنوب شرق استان اواسط وقت به بعد نسبتا شدید و همراه با گرد و خاک است.
وی ادامه داد:در نواحی غربی دریای عمان امروز صبح وزش باد نسبتا شدید از سمت غرب و شمال غرب پیش‌بینی می‌شود که از بعد از ظهر جهت باد تغییر کرده، تا پنج شنبه وزش باد متوسط از سمت شمال رخ خواهد داد و طی این مدت دریا نسبتا مواج است.

منبع:باشگاه خبرنگاران