کدام برای وعده افطار مناسب نیست؟

کدام گزینه برای افطار مناسب نیست؟

برای وعده افطار کدام غذا مناسب نیست؟

کدام برای وعده افطار مناسب نیست؟

برای افطار چه غذایی مناسب نیست؟

کدام برای وعده افطار مناسب نیست؟

کدام گزینه برای وعده افطار مناسب نیست؟

1) سوپ

2) سالاد

3) زولبیا بامیه

توضیحات:در خصوص پرهیزهای خوردنی و آشامیدنی این ماه گفت:غذاهای غلیظ مثل ماکارانی، آش رشته، حلیم، گوشت گاو و گوساله، کله پاچه، کباب، ماهی، سالاد الویه، فست فودها، مواد نشاسته ای، به ویژه در وعده سحر توصیه نمی گرد زیرا علاوه بر ایجاد احساس سنگینی باعث افزایش تشنگی می شود.

وی درادامه غذاهای پر ادویه، تند، شور، سرخ کرده، چرب و بسیار شیرین را از موارد پرهیز روزه داران عنوان کرد وگفت: مواد غذایی ذکر شده به ویژه آش رشته در وعده افطار و سحر موجب تشدید احساس تشنگی می شوند و به روزه داران توصیه نمی شود.

وی در خصوص نوشیدنی های روزه داران در ماه مبارک رمضان گفت:نوشیونی های مصنوعی مانند آبمیوه های صنعتی و نوشابه های گازدار در شرایط معمول هم توصیه نمی شود در این ماه نیز منجر به تشدید دفع آب از بدن و ایجاد عطش می شوند.

وی گفت:مصرف غذاهای مختلف و برهم خوری، زیرا هضم مواد غذایی مختلف بعلت داشتن کیفیت های گوناگون یکسان نبوده و اگر چند غذای مختلف با هم خورده شوند هضم کاملی در معده رخ نداده و غذاها در معده فاسد می شوند.

جهانگیر گفت:در بسیاری از روزه داران مصرف مواد غذایی خام همراه غذا مانند سالاد یا میوه های تازه دیده می شود اما باید دانست این مواد را جهت تامین آب بدن می توان یک تا دو ساعت بعد از شام خورد.

منبع:فرهنگ نیوز

جواب:سالاد