خبرنگاران جوان:آیت‌الله "محمدعلی موحدی کرمانی" خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز (20 شهریور) با اشاره به جنایات رژیم آل سعود در یمن اظهار داشت: قلوب مسلمین جهان بلکه همه آزادگان از جنایاتی که بر ملت یمن وارد می‌شود مجروح است که التیام نیافته بلکه رو به افزایش است.
آیات‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
وی افزود: نظام حاکم بر عربستان به زائرین بیت‌الله الحرام گفته قرآن بخوانید و من هم از همین تریبون نماز جمعه به حاکمان سعودی می‌گویم که شما هم قرآن بخوانید. 

آیت‌‌الله موحدی کرمانی در ادامه اظهارات خود با اشاره به فرار مردم سوریه و عراق از کشورشان گفت: مردم عراق و سوریه خانه و زندگی خود را به واسطه مظالم، جنایات و خونریزی‌های داعش کثیف رها کرده‌اند.

وی در همین‌باره تصریح کرد: مدعیان حقوق بشر مخصوصا آن‌هایی که ادعای اسلام دارند امروز کجا هستند؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به طرح ادعای آمریکا مبنی بر نابودی داعش اظهار داشت: آمریکا دروغ می‌گوید که می‌خواهد داعش را ریشه‌کن کند. آمریکا می‌‌خواهد آنجا که نیاز دارد از داعش استفاده کند و در حقیقت قصد اداره داعش را دارد. 

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به لندن گفت: نتانیاهو به محض ورود به لندن با شعار مردم آزاده‌خواه انگلیس مواجه شد که تأکید داشتند وی باید به واسطه جنایاتی که انجام داده محاکمه شود .

وی افزود: حتی من شنیدم که 103 هزار امضا درلندن علیه نتانیاهو جمع شده و مردم انگلیس خواستار محاکمه وی هستند.

‌آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: موضوع تنفر از اسرائیل از ایران به سراسر دنیا سرایت پیدا کرده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به طی شدن مراحل قانونی تصویب برجام در ایران گفت: برجام مخالفان و موافقان خود را دارد که باید مراحل قانونی تصویب آن طی شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه ایران  در مذاکرات به پیروزی‌هایی دست یافت، ابراز کرد: 6 قدرت دنیا پذیرفتند که گردش چند هزار سانتریفیوژ در ایران را تحمل کنند. این همان چیزی است که آن‌ها سالها تلاش داشتند که ما به آن دست پیدا نکنیم اما امروز ما به آن رسیده‌ایم. 

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش دانشمندان هسته‌ای، توافق  روی کاغذ آمده و در شرف امضا است که مجلس محترم باید آن را با دقت بررسی کند که این شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه آمریکای امروز همان آمریکای جنایتکار دیروز است، گفت: هنوز برجام نهایی نشده، آمریکایی‌ها می‌گویند که چارچوب‌های تحریم حفظ خواهد شد و در اظهاراتی گفته‌اند که ایرانی‌ها باید کار متفاوتی انجام دهند لابد منظورشان این است که ما از اسلام، قرآن و عزت خود دست بکشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: آمریکایی‌ها امیدوارند که هویت حکومت ایران تغییر کند، لابد ما باید با غارتگر و ظالم سازش کنیم و به زیر بار زور برویم اما ما شعار حسینی داریم که پیوسته روی شعار "هیهات من‌الزله" تأکید دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: ما هم به آمریکایی‌ها متقابلا می‌گوییم، اگر شما وعده‌های خود را تعلیق کنید ما هم آنچه را که پذیرفته‌‌ایم، تعلیق خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آنچه را که ما در مذاکرات پذیرفته‌ایم قابل برگشت است و خطاب به آمریکایی‌ها، گفت: ایرانی‌ها نه تنها کار متفاوتی نمی‌کنند بلکه علی‌رغم میل و خواست شما به حرکت انقلابی خود سرعت بیشتری می‌بخشند و نظام جمهوری اسلامی هم نه تنها تغییر نمی‌کند بلکه همچون کوه پابرجا خواهد ماند چرا که حکومتی که خدا را دارد ماندنی است و آنچه نابودشدنی است، رژیم اسرائیل است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها آرزوی عادی‌شدن روابط با ایران را در سر می‌پرورانند، گفت: آمریکایی ها قصد دارند تا در سایه روابط با ایران، در کشور و منطقه نفوذ کرده و فرهنگ مبتذل، اقتصاد دلخواه خود و سیاست دشمنی با ایران و اسلام را در پوشش لبخند اعمال کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش پایانی اظهارات خود با تأکید بر اینکه نباید فریب لبخند آمریکایی‌ها را خورد، گفت: رهبر آگاه ایران با تمام قدرت راه‌های نفوذ آمریکا را بسته و خواهد بست و مردم تابع هم با شعار "مرگ بر آمریکا" از فرهنگ آمریکا استقبال خواهند کرد.